Hvor langt kan en vekter gå, før han/hun tråkker over streken

Re: Hvor langt kan en vekter gå, før han/hun tråkker over streken

Svaret var ganske "bra": "øøøøh, det er veldig vanlig at reisende gjemmer narkotika og slikt på sånne steder".
Made my day:rolleyes:

Det er ikke vekternes instruks aa lete etter dop. I sikkerhetskontrollen ser man etter gjenstander som er til fare for lufttrafikken. Saa svarer han det, har han misforstaatt jobben.

Ville nå si at narkotika og flygende personell absolutt har noe med sikkerheten å gjøre jeg ;)

Nå har vel G4S fått litt smekk på pungen etter at audits viste at man hadde fått gjennom noen kniver blandt annet... gjemt under beltet/beltespennen.

Det hører ikke hjemme å ha middelaldrende griser stående å klå på jenter i begynnelsen av tjueårene og lignende. Man skal bruke baksiden av hendene og "patte" ned selv når det er av samme kjønn. Men når man så leser her hvordan evt. klager blir behandlet så virker det ikke som det får mye etterspill. Heia Norge :nor
:angry:

Nå er vel alderen på "grisen" ganske så irrelevant. Om det er en ung, middelaldrende eller gammel gris som beføler kvinner (unge eller gamle der også) er det vel like uakseptabelt?

Nå er klage sendt til CAA og jeg bare venter på tilbakemelding

Uten å være helt sikker, så tror jeg om du har belte skal de føle på innsiden av bukselinningen, men bør vel gies beskjed om det syns jeg. det er også tilfelle at om du får kontrolør av motsatt kjønn, kan du kreve å bli kontrolert av en med samme kjønn;)

hva jeg savner på flyplassen sikkerheten i alle fall på osl hvor jeg jobber er at det ikke er nye regler for hver dag og hvilken kontrolør/humøret til denne...

Kom en oppdatering på BSL Sec 1-1 nå, og da kom jeg over følgende sak (Min utheving):

§ 35. Kroppsvisitasjon
(1) Kroppsvisitasjon foretas enten av personell godkjent av Luftfartstilsynet, eller av polititjenestemann. Kroppsvisitasjonen utføres på den mest lempelige måte. Kroppsvisitasjon av mer omfattende karakter utføres i separate rom. Dersom det kreves skal vitne være tilstede. Vedkommende skal gjøres kjent med sin rett til å kreve at vitne skal være tilstede.
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20040430-0715.html

Jeg har aldri fått beskjed om at jeg kan ha vitne tilstede selv om jeg har blitt tafset og grafset på.

Back