Hvor langt holder du ut 31" pitch i en 737

Smertegrensen din med 31" (eller trangere)

  • 2 timer , CDG/MUC/LHR, eller NordNorge er langt nok

    Votes: 18 23.7%
  • 4 timer, Til Middelhavet

    Votes: 20 26.3%
  • 6 timer , Til Holmarna eller Egypt

    Votes: 10 13.2%
  • 8 Timer , DXB

    Votes: 21 27.6%
  • 16 timer BKK

    Votes: 2 2.6%
  • Nei Takk, ikke noen gris på meg.

    Votes: 5 6.6%

  • Total voters
    76
For egendel så er jeg fornøyd etter rundt 4 timer, ja mer en fornøyd selv om jeg bare er 181cm høy
 
2 timer med trang seating er nok. Det er derfor jeg har bestilt extra-benplass når jeg skal ta NB til FLR i slutten av måneden.

Og med 190 i sokkelessen så trenger jeg litt mer plass enn snittet
 
Tror dette spoersmaalet blir litt missgivende, hadde det ikke vaert bedre aa formulert det som "hvor mye penger skal du spare for aa vaere villig til aa fly med 31'' pitch paa en strektning over 8 timer" eller noe i den retningen?
Regner med at de aller fleste her paa forumet hadde gladelig satt seg i en 737 fom man hadde blitt tilbudt en or en jordomreise via bxb, bkk, japan, alaska, san fransisko, new york, island og tilbake til Oslo om billetten hadde vaert gratis...
 
Er 185, og synes rundt 4 timer er nok. MEX-EWR ble i lengste laget, f.eks.

Men en 757 er akkurat like trang, right? Jeg opplever den som mer rommelig, merkelig nok. (riktignok aldri flydd over 3 timer med 757)
 
Små narrowbody på lange linjer er jo overhodet ikke noe nytt. Transwede fløy charter med MD80 Stockholm-Keflavik-Gander-Fort Lauderdale:) NVR bruker A321 til både Goa og Natal med fuelstop underveis. Riktignok er A321 en større maskin. Til Andrew, crossection (bredde) på B757 er akkurat det samme som på B737, det er kun lengden på kabinen som er lengre enn B737. Veggpaneler, takplater etc er dønn like.
 
Last edited:
6 timer fra EWR til SFO med CO og 31" pitch holdt så absolutt. Samme strekning med UA sin premium economy var en langt behageligere, og ikke særlig dyrere opplevelse.
 
Seatguru oppgir 31-35" på LH sine 747. Satt langt bak i en slik til FRA-BKK-FRA. Og det var nok et 31" sete. Max 8 timer, mener jeg. Men seteutformingen, og ikke minst bredden, spiller også en rolle.
 
Nå er vel dette med pitch også et litt misvisende begrep, det betyr jo bare f.eks. avstanden mellom bena på stolene. Tykkelsen på seteryggen og lengden på puta blir dermed også ganske utslagsgivende. Men generelt sett er nok Dubai innen rekkevidde, men hvor behagelig det er er nok en annen sak...
Jeg har blitt fortalt at NB fløy Maldivene med Caravelle på 70-tallet. De stakkars passasjerene hadde vel akkurat lært å gå igjen da det var på tide å reise hjem....

Stone
(Edit:Tyrkleif...)
 
Hva er pitchen på Thomas Cook Scandinavia sine A330-300? Skal fly med den på onsdag og regner ikke akkorat med god benplass.
 
Vi er tre som har svart ta vi ikke liker 3" pitch og smågris. Meg, Tommy og hvem er den tredje som savner C-klassen her? :p

-A
 
Vi er tre som har svart ta vi ikke liker 3" pitch og smågris. Meg, Tommy og hvem er den tredje som savner C-klassen her?

Tre tommer var vel litt lite.

For meg er 31" like trangt, uansett hvor stort flyet er. Jeg holder ut like lenge med 31" i en DY 737 som i en BA 747.
 
Dersom folk har stemt paa spoersmaalet Hvor langt holder du ut 31" pitch i en 737 er jeg meget overrasket over resultatet. Dersom folk har stemt paa hva debatten i denne traaden ser ut som Hvor lenge holder du ut 31" pitch ser resultatet mer greit ut
 
Fløy for et par år siden SAS fra AMS til OSL, og var da meget glad for å komme ut av flyet etter 1t og 50min. Skikkelig trangt. Men det varierer jo fra selskap til selskap. 5/6 timer er nok maks for meg.
 
Back
Top