Hvor kan man leie 737-simulator?

torestabell

Newcomer
Finnes det et sted der de leier ut full motion simulator-timer? Jeg er ute etter å fly fra A til B, fra gate til gate, fra cold and dark, ca en time "i luften". Helst 737 classic, 767 eller NG. Må man reise langt for å finne noe slikt?

Mvh,
Tore Stabell Kulø

se der, ja! Jeg regner med at det ikke finnes noe slikt i Skandinavia, de brukes kanskje døgnet rundt?
Men jaggu hadde de stort utvalg i flytyper!

De to i Berlin er sich vel ikke full flight, men fixed base. Vet at man kan leie en time i simulator gjennom firma som leier simulatorene til f.eks. Lufthansa Flight Training.
Aner ikke om det er noen som tilbyr det samme på full flight i Skandinavia.

737 Classic (-400) får du på BA Flight Training (http://www.ebaft.com/fly/fse.htm), og det samme med både 757 og 767 enn så lenge. I tillegg har de 747-sim og 777-sim som er mulig å booke. Alt er full motion. Alle instruktørene er enten tidligere kapteiner som er pensjonerte, eller piloter som av en eller annen grunn er midlertidig grounded. Fabelaktig morsomt.

Om jeg husker rett er timeprisen på GBP 399,- for 737 classic, 757 og 767, og GBP 449,- for 747 og 777.

Last edited:
Finnes det et sted der de leier ut full motion simulator-timer? Jeg er ute etter å fly fra A til B, fra gate til gate, fra cold and dark, ca en time "i luften". Helst 737 classic, 767 eller NG. Må man reise langt for å finne noe slikt?

Mvh,
Tore Stabell Kulø

Har du etpar timer å slå ihjel i FRA engang så er der en lille mulighet

http://www.joffi.com

Ikke full-motion, men absolutt noe å overveie:
www.flightexperience.no

Har lagt igjen noen tusenlapper der sammen med min gode kollega Thomas her på forumet. Definitivt verdt pengene. Venter på feriepengene slik at vi kan ta en tur denne uka! :up:

Ring Baltic Aviation Academy (RIX) og spør. De har 737 CL full motion 10 minutts gange fra RIX terminal.

Begge disse sistnevnte simulatorene er fixed base, og trådstarter nevner at han ønsker full motion simulator... ;)

Om man vil gå for fixed base (B737NG) så er det også muligheter på MUC, samt på Westfield Shopping Center i London.

Ble invitert med gjennom et firma som leide på Gardermoen i 2008, fikk ta av og lande i 737-700 simulator. Stort! Hørte rykter om at den simulatoren kunne leies til 15K per time.

Det riktige er 15.000 pr dobbeltime. Kun mulig å kjøpe bolkevis med 2 og 2 timer. Har variert frem og tilbake om OAA har solgt timer til privatpersoner. Hvordan det er "denne måneden" vet jeg ikke :)

Sola-simulatoren er jo ikke en skikkelig 737 NG sim, men litt mer leketøysaktig simulator som ikke har alle instrumentene på plass etc.
Edit: Ser at de nå i de siste månedene har byttet ut de gamle 737 200 instrumentene og fått inn NG style instrumenter og ny MCP etc. Mangler bare en CDU på høyresiden. Ser mycket bra ut i forhold!

Den som står på Letohallen er langt bedre og nesten på nivå med en fixed base for trening (mangler ingen instrumentering, men har fortsatt begrensninger i flymodell og er basert på FSX, dog trolig det beste på privatmarkedet).

Flightexperience i ulike land har rykte på seg for å være veldig bra. Ofte kan du velge mellom FTD og FM.

15000 for to timer er en stiv pris. Over det dobbelte av typisk timepris for en A320 eller B737 simulator.

Back