• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor kan man få flydd sjøfly?

Polaris

Free Luigi
Hvor kan man få flydd sjøfly?

Ja, overskrifta sier seg selv... Hvor kan man få flydd sjøfly? :)

Last edited:
Re: Hvor kan man få flydd sjøfly?

Det høres mer realistisk ut, fonnafly-greia hadde en ganske stiv pris. Ikke noe for studentøkonomien ;)

Jeg tok flytimer i Nordhordland Flyklubb. De var da den eneste klubben som hadde skoletillatelse på sjø.
http://www.nhfk.no/
Vidar

Norhordland FK var eneste som hadde skoling til PPL på sjø, i forbindelse med folkehøyskolen. Dette ble slutt da skolesjefen gikk av med pensjon.

Sjøflyutsjekk har flere klubber skoletillatelse for, som nevnt tidligere i en annen tråd.

Men 'Polaris' ville vel ikke foreløpig ta sert og utsjekk, bare få en tur i tøffelfly, og da er Fonnafly beste utvei.

Last edited:

Noe nytt på denne fronten?
Min kjære fetter ønsker å få fly sjøfly (som passasjer) og siden han skal gifte seg i år så ønsker vi å oppfylle det ønsket.
Men hvor spør man? Har prøvd Fonnafly og Kilen Sjøflyklubb uten å få noe respons enda.
PS: Vi holder til i Oslofjorden.

Det er ikke noe problem å få til, må vente til isen går bare, jeg sender deg en pm

Back