Hvor kan man bestille ukurante routinger online?

EK 007

ScanFlyer Silver
I februar skal jeg til Japan på kurs, og vil bruke anledningen til å fly routinger og selskaper jeg ikke har prøvd før. Firmaets travel policy tillater å fly business på langturer.

Jeg fant ut at jeg ville prøve å fly SVG-xxx-DUS-NRT-ZRH-xxx-SVG. Eventuelt motsatt routing. Da får jeg prøvd ANAs Boeing 787 og C-klasse på Swiss. Så langt har jeg ikke funnet noen søkemotor eller nettside som klarer å prise denne routingen, heller ikke wf.no.

Noen som har noen idé om dette lar seg gjøre? Hvis det ikke går på wf.no, klarer de å få det til på chatten? Eller må jeg gå til et vanlig reisebyrå? (Mitt firma bruker i utgangspunktet JTB Norway).

Dersom jeg ikke får til å fly slik, vil jeg fly noe som gir mest uttelling på min EuroBonus-konto. Jeg er EBS. Hva bør jeg velge da? Har en følelse av at SK er det som gir meg mest poeng, men siden jeg har flydd SK C-klasse ved mange anledninger tidligere, ville jeg prøve noe annet denne gangen.

Innspill mottas med takk.

Jeg fant ut at jeg ville prøve å fly SVG-xxx-DUS-NRT-ZRH-xxx-SVG. Eventuelt motsatt routing. Da får jeg prøvd ANAs Boeing 787 og C-klasse på Swiss. Så langt har jeg ikke funnet noen søkemotor eller nettside som klarer å prise denne routingen, heller ikke wf.no.

Du får jo priset den med Ita Matrix, ref vedlagte bilde. Så kan du jo leke litt rundt med datoer, routinger osv for å se om du får det ned på en fornuftig pris. Erfaringen er at gjør du det og så serverer konkrete flighter og datoer klarer chat'en på wf.no mye.

På testsøket jeg la inn ser det imidlertid ut til å bli dyrt, om lag dobbelt så dyrt som om du flyr med SAS eller Lufthansa, som vil gi deg max 1 stopp og betydelig kortere reisetid, men jeg skjønner at det ikke er i den retning du ønsker å optimalisere denne gangen.

Edit: Ved å søke på "Premium economy" i stedet får du tilsynelatende SAS Plus på SAS-legene og business på resten, men i annen booking-klasse. Det reduserer prisen med ca 10.000,- sammenlignet med vedlagt bilde.

Attachments

• ita_matrix.PNG
    ita_matrix.PNG
    43.8 KB · Views: 391
Last edited:
Å reversere routingen gjorde forresten susen, da bikker man under 30.000,-. Kan muligens optimaliseres ytterligere.

Attachments

• ita_matrix.PNG
    ita_matrix.PNG
    45.8 KB · Views: 383
Back