• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor går turen i 2014?

Re: Hvor går turen i 2014?

Har ikke hatt tid til og bestille enda. Men slik er det planlagt til nå!

Januar: Stavanger,Bergen (Bergen)
Februar: (Bergen x2)
Mars: London (Bergen x1)
April: (København, Bergen x1)
Mai: (Bergen x2)
Juni: (Bergen x2)
Juli: Fort Lauderdale/Miami ( Bergen x2)
August: ( Bergen x2)

Og er SAS snille så betaler de ut noen Voucher pga. Standby (Overbooket) eller noe i den duren. Da blir det noen ekstraturer..! :)

Foreløpig er Kuala Lumpur i Januar(trenger nytt visum) og i Mars(formel 1) klare.

Formel1 i KL haddevært noe. Har bivånet spetakelet i Monaco og falt fullstendig for sirkuset i Abu Dhabi 2012.

Formel1 i KL haddevært noe. Har bivånet spetakelet i Monaco og falt fullstendig for sirkuset i Abu Dhabi 2012.

Når det ligger såpass nærme Thailand så MÅ man jo bare få med seg det. Har lenge ønska å se noe sånt, så håper jeg ikke blir skuffa ;)

2013 var et fantastisk reiseår med ny rekord totalt på 110 flighter. Har ingen umiddelbare planer om å slå den rekorden. Foreløpig kun planlagt og bestilt en tur til CDG i april. Men tipper det blir noen flere turer ja.

2013 var kanskje det ikke reiseåret for min del med stort antall flighter, men var heller preget av lengre distanser som 2 X USA på rappen.

Følgende planer er de som står øverst på prioritetslisten for 2014:
Januar ---> København og Stavanger (begge spikret).
April -----> Madrid (bestilt).
Juni -----> Santorini (bestilt).
Juli/August ----> Washington D.C (mulighet).
September ----> Canada (kanskje).
Ellers tipper jeg det blir flere innlandsturer til Stavanger, og muligens til både Namsos + Manchester. Spennende blir det!

Ferdigbooket, og alle destinasjonene har avg fra OSL. ingen av dem er på samme reise. Dropper flyplasskoder:

Beirut, Dubai , Kuala Lumpur, New York, Chicago, Hawaii ( jada nok en gang :colgate: ), San Fransisco, Malta,Cairo, München , Reykjavik, Nürnberg , Bologna, Costa Rica, Cape Town, Manila ... Totalt 16. Åpning for en til neste jul..
Blir vel samme som den vi er på akkurat nå...:)

Bare for ordens skyld, ingen i jobb... Bare kos og tull og tøys...

Må prøve å få tatt meg en tur til USA iløpet av 2014. Har egentlig planlagt dette hvert år, men sliter med å få tiden til å strekke til.

Og etter en TR (her inne?) så frister Willemstad litt også. Greie deals med KLM i alle fall. men vi får se.

En plass jeg ikke skal til er Nord Korea. Bidrar ikke til satan sjøl.

Har to litt større turer planlagt foreløpig.

April (Trd-Cph-Ewr)(Ewr-Osl-Trd) med SAS
Juni/juli (Bgo-Lhr-Mad-Gru)med BA/Iberia(Gru-For) med Gol (For-Rec-Mia-Atl)med Tam/AA (Jfk-Lhr-Bgo) med Ba

Ellers så blir det en helgetur til Helsinki pluss noen turer til London tenker jeg.

Beirut, Dubai , Kuala Lumpur, New York, Chicago, Hawaii ( jada nok en gang :colgate: ), San Fransisco, Malta,Cairo, München , Reykjavik, Nürnberg , Bologna, Costa Rica, Cape Town, Manila ... Totalt 16. Åpning for en til neste jul..

Bare for ordens skyld, ingen i jobb... Bare kos og tull og tøys...

Herrrrlig! :D

For egen del hadde jeg hatt lyst til å se Serena Williams spille live et eller annet sted. Men det får vi se på...

2013 ble niks null og nada i luften. Det mest spennende var campingtur til Kalmar og Øland for Dame EM i fotball. Men jeg fikk en overnattingstur til Kristiansund og dermed er alle byer sør for Harstad besøkt. Merkelig nok ser det ut til å være et sånn annet hvert år system. 2012 ga 4 T/R turer med 4 forskjellige selskap til FRA, TOS, tyrkia og Paris.
2014: Jeg har i kveld bestilt fly med Swiss OSL-ZRH og Swiss European ZRH-GVA 06.01 noe som gir 2 nye selskap og 2 nye flytyper, Airbus OSL-ZRH. Nå blir det også Avro. Det vil da være 27år og 2 dager siden jeg sist fløy 4 motors, men da med en 747-238kombi. Jeg skal til Chamonix og stå på ski og har kun bestilt fly. Satser på at jeg finner noen som har en ledig seng i en forfallen leilighet slik at det blir billig. Etter 9 skidager er det hjem med DY til OSL den 16.01 for å rekke en weekendtur til Hemsedal dagen etter. Det skal absolutt ikke overraske meg om det blir flere turer. Er invitert til å bo i leiligheten til en kompis i La Manga i mars og så har jeg lyst til å prøve en av DYs 787 til høsten.

Har vært et bra reiseår i 2013, og ser ut som 2014 skal bli relativt bra det og.

Foreløpig er dette planen

Januar - Honolulu
Februar - Weekend i NY (enda litt usikkert)
Februar - Skitur til Zermatt
Mars - Kuala Lumpur og Formel 1 ( prøver på denne, men for øyeblikket veldig usikker)
April - Se Liverpool-Man City i liverpool

slik ser det hvertfall ut de første 4 månedene. Blir garantert noen turer i tillegg til dette, da jeg for tiden har ID billetter og ekstremt mye fleksibilitet.

Har i tilllegg håp om å få besøkt en ny verdensdel i løpet av dette året. Så håper jeg får en tur til enten Sør-Amerika eller Afrika i løpet av året.

Her ligger det an til å bli et fint år!

Har booket:

Januar: Paris (5d)
Februar: New York, London (5+1d)
April: San Francisco, New York (6+1d)

Planer (Ikke booket enda):

Januar/Feb: Krabi, Thailand (14d Restplass)
Mai-Juni: Longyearbyen (3-5d)
Juni-Juli-August: Guangzhou+Hong Kong+Shanghai (25+3+2d) (delvis booket, svært usikre datoer)

Lenger en det orker jeg ikke tenke!
Første gang til Longyearbyen og San Francisco. Blir nok litt turer til innimellom, vi får se hvor det blir billig å dra. Kunne godt tenke meg en tur til Sør-Amerika eller Australia/NZ. Afrika står også høyt på listen i år. Alt er privatreiser.

Svært svak for gode tilbud!

Back