Hvor flyr TNT fra/til Oslo?

De flyr til Liege, Belgia der de har sitt pakkesorteringsanlegg

press.Par.0015.Image.gif

når jeg jobba for TNT i SVG i fjor så brukte de ofte TU-204 (air Cairo tror jeg),A300 og 757 fra icelandair cargo i OSL.

Er det noen som vet hva TNT-Sjefene syns om Tupolevene samenlignet med de vestlige maskinene?

Er det noen som vet hva TNT-Sjefene syns om Tupolevene samenlignet med de vestlige maskinene?

Det er jo slett ikke sikkert de så forskjellen engang :p. Tu-204'n ser ganske "vestlig" ut i mine øyne ihvertfall og er ikke helt ulik A320.

Vel, for to år siden kostet de meg deltagelsen min i VM i aerobatics fordi de surret i 1 1/2 måned med å få fraktet den nye motoren fra USA. Det skulle tat en uke. De visste hele tiden hvor motoren befant seg, men det stanset hver gang på amatørmessig papirarbeid fra deres side. Dette hadde også et komisk etterspill. Jeg fikk ingen faktura, og trodde de hadde insett sine tabber. Men nei, faturaen kom 1 1/2 år etterpå! Den ble naturligvis henlagt....

I vinter skulle jeg frakte et RC jetfly fra Bangkok. Fraktkalulatoren på web-siden gav en bedre pris enn konkurrentene, så jeg tenkte jeg ville gi dem en sjanse til. Da fakturaen kom var beløpet ca 5 ganger så høyt som kalkulatoren viste! Dette trodde de ikke noe på, men de ble overrasket når de selv fikk samme resultat på web-kalulatoren sin. Det viste seg at den ikke virket når frakten startet i et annet land enn Norge. Det viste seg også at dette sto opplyst godt skjult med liten skrift på web-siden, men det oppdaget de ikke selv engang da de prøvde å bruke den. De holdt fast på at jeg måtte betale hele beløpet, men etter en skriftlig klage fikk jeg forhandlet meg frem til en fornuftig pris.

TNT, never again..........

- T

Back