• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor er Spanair Z-klasse

LN-KMS

ScanFlyer Blue
Hei!

Skal hjem på bryllup i sommer, og jeg tenkte å benytte sjansen til å fly billig business istedet for SAS sin overprosede P klasse. Søker på spanair side sider, men det kommer ikke ALC-MAD/BCN-CPH/ARN som noe alternativ. Kun MAD/BCN-CPH/ARN som Z klasse. Det er vel ikke fullt på ALC-MAD/BCN leggen regner jeg med... Er ikke bilettene lagt ut enda, eller er det slutt på de? Noen som vet? Er det andre steder å booke disse rabatterte business bilettene?

LN-KMS

For det første flyves ALC-CPH ikke længere. Derudover, hvis jeg ikke husker fejl så har "leisure" ruterne AGP/PMI-CPH (og ALC-CPH da den fløj sidste sommer) og AGP/PMI-ARN ikke Business Class. Disse er rene economy flyvninger. Fløj selv CPH-PMI-CPH sidste sommer på economy og sad CPH-PMI på række 1.

EDIT - ovenstående var med henvisning til din suboverskrift rejser ALC-CPH-OSL i juni.

Med hensyn til hvorfor du ikke får op Z-klasse på ALC-BCN/MAD delen må jeg være dig svar skyldig, men ved at Spanair ofte ligge ganske få Z klasse op på Business og S klasse på economy. Har selv set at der ofte kun ligges 4-5 pladser op på disse 2 klasser. Præcis nok til at kunne lave reklame på det!

Jag skulle tro att det möjligen inte finns Z-klass att tillgå på sträckan till Alicante. Du kan ju ringa till Spanair eller låta dem ringa upp dig. Då kan de hjälpa dig med bokningen. Det finns en länk till telephone uspport på deras hemsida somjag har använt vid andra bokningar.
På sträckan mellan Arlanda och Barcelona brukar det finnas biljetter i Z-klass till lågt pris.

Hvordan foregår egentlig booking av disse bilettene? På flyertalk er det diskusjoner om noen som har bestillt Z og endt opp i M fordi biletten egentlig bookes i en M bucket. Gjør de det enda? Eller er det direkte inn i Z klasse?

Kn jo alltids booke en 7€ ALC-MAD i M, er ikke stor forskjell på M og C innenlands her nede. De serverer bare en tørr bocadillo og en kopp dårlig nescafe...

Jag har också läst på flyertalk om bokning med Spanair och diskussioner om bonuspoäng. Själv har jag åkt med Spanair i business ett par gånger och då har vi hamnat direkt i business. Andra gånger har jag haft voucher för uppgradering och då åkt där. Vad jag har förstått så syns det redan på bokningsbekräftelsen att det är Classe Avant...

Er ikke helt sikker, men jeg tror at "problemerne" med Z-klasse opstår fordi man kan komme billigt på business med Spanair på to måder. 1. at man direkte booker Z-klasse ved bestilling. 2. at man køber/får en opgrade fra M-klasse fx ved check-in. Det er i forbindelse med den sidste at det er mit indtryk af der nu og da opstår "problemer" med hvor mange bonuspoint man skal ha osv.

Hei!

Fortsetter denne tråden slik at vi slipper å starte ny. Når jeg booker Business restricted så står det ingen booking klasse. Skal fly BCN-CPH neste uek. Booker de fortsatt inn i Z eller er det forandret? Noen som her erfaring fra nå nylig?

Hilsen LN-KMS

Alle jeg kjenner på FT som har benyttet seg av Z klasse på Spanair har havnet på business. Det er bare å ta en print out av bekreftelsen. Den sier business class.

Tipper de som har havnet bak har valgt en klasse ruter.....

Originally posted by LN-KMS

Hei!

Fortsetter denne tråden slik at vi slipper å starte ny. Når jeg booker Business restricted så står det ingen booking klasse. Skal fly BCN-CPH neste uek. Booker de fortsatt inn i Z eller er det forandret? Noen som her erfaring fra nå nylig?

Hilsen LN-KMS

Kan bekrefte at Business restricted blir Z-billetter sist jeg fløy i våres strekningen ARN-MAD-ARN.
Reiser igjen førstkommende lørdag til MAD fra ARN med en "Begränsad Business" som det heter på svensk
.......................................................................
Regler & villkor
.......................................................................
Stockholm Arlanda - Madrid Barajas
Madrid Barajas - Stockholm Arlanda

Begränsad Business
Begränsat biljettpris i Spanair Business

Disse Z-klasse billettene til JK er noe av de bedre flytilbudene som ligger ute for oss Nordboere, selv om vi må reise enten via ARN eller CPH.

Jeg gleder meg som en liten unge til at Matsegutt skal selge unna JK, slik at de også kan begynne å fly fra OSL :colgate: :colgate: :colgate:

Back