• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor er dette - del 2

vingtor

ScanFlyer Blue
Hei,

Jeg har et par bilder til som jeg gjerne vil vite hvor er tatt hen. Er det noen som kjenner seg igjen?

WF1.JPG


WF2.JPG


Nils
 
Bilde nr. 2 er hverken Alta eller Lakselv, men Sørkjosen som åpnet i 1974. Lurer på om ikke bygningen i bakgrunnen er sagbruket som Avinor lenge var i konflikt med for å kjøpe eiendommen pga nye krav til sikkerhetssoner rundt rullebanen.
 
Last edited:
Har bare vært på SOJ et par ganger. Det ante meg at dette var en av plassene nord for TOS derfor gikk tanket til ALF eller LKL.

Har du flere "nøtter" Nils. Dette er mer morro en å diskutere flymat og hvorvidt Lufthansa kjøper SAS eller ikke
 
Last edited:
Allmøte på Crewrommet på Torp.
Vi mener Bodø og Sørkjosen!

Hilsen
FK27
Friendship Forever.
 
Godt å høre dere var enig med oss!:) Hils gjengen på crewrommet fra "rampen" i TOS!;)
 
Litt mer om bildene. Mener begge er tatt av Ulf Larsstuvold. På Bodø-bildet ser vi en brun brakke mellom de to Twotterne. Denne fungerte som crew-rom for WF frem til den nye terminalen var klar i 1990.
 
Nok en gang vil jeg takke for opplysninger!

Har du flere "nøtter" Nils. Dette er mer morro en å diskutere flymat og hvorvidt Lufthansa kjøper SAS eller ikke

Det kan nok tenkes. I denne omgang var det imidlertid av praktiske årsaker da jeg ønsker å mest mulig relevant informasjon i bildetekster.

Nils
 
Back
Top