• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvor er dette bildet fra?

Tertit54

Scanflyer Green and white
Medlem
Jeg prøver meg med et "snapshot" tatt i full fart for noen uker siden.

Hvor er dette og ved hvilken by ligger denne flyplassen ?

Attachments

• Sommer 2010 +litt til 257.jpg
    Sommer 2010 +litt til 257.jpg
    69.8 KB · Views: 482
Re: Hvor er dette bildet fra ??

Er det quiz?

Hvis ikke, mellom hvilke steder og hvor langt inne i flighten er det?

Re: Hvor er dette bildet fra ??

Nei, men føler ikke at det går klart frem i tittel eller tekst ;)

Re: Hvor er dette bildet fra ?

Er ikke dette Memmingen Airport, tidligere kjent som Allgäu Airport? og byen er jo da selvsagt Memmingen ;)

Visste jeg hadde sett den før, men var ikke kommet så langt ned som til søre del av Bayern før jarlewn kom med sitt forslag

Memmingen.jpg

Er ikke dette Memmingen Airport, tidligere kjent som Allgäu Airport? og byen er jo da selvsagt Memmingen ;)

Hyggelig at en "nykommer" er den første som svare rett på dette spørsmålet. Ryanair kaller dette Munchen West, selv om det er 12 mil dit fra Memmingen.

Så lenge den er i en skog er det vel gitt at Ryanair flyr dit.... :)

Jeg skal love deg at det er ikke mye skog i Memmingen :colgate:
men så lenge folk ikke bryr seg om beliggenheten, men prisen, så vil Ryanair fortsette å fly dit.

Likheten Memmingen-München sentrum i forhold til Torp-Oslo sentrum er slående. Begge steder er det rett under 120 km å kjøre, og TomTom beregner reisetiden til rundt 1:20 for begge. A96 fra Memmingen Ost til Kreuz München - Sendling kan også godt sammenlignes med E18 siden det er mye fartsbegrensninger til 60, 80, 100 og 120 km/h og stort sett bare to kjørebaner i hver retning og bare de siste 10 km er det tre kjørebaner hver vei, men da er det bare lov til å kjøre i 80 km/h.

Jeg fløy til Memmingen i sommer. Ikke for å besøke München. Vi var i Memmingen og Günzburg. Begge byene var veldig trivelige. Memmingen er også et veldig godt utgangspunkt for reiser i regionen - enten med tog eller leiebil. Deutsche Bahn har et fantastisk rutenett, god komfort og hyggelige priser. Det er for eksempel kort vei til Bodensee og Lindau.

Back