Hvor bor man 2 netter i Ho Chi Minh (SGN)

Farmer

ScanFlyer Crusty
Fikk plutselig et lite møte i SGN, og skal ha 2 netter der.
Lander kl 1930 på kvelden, og funderer på om noen har gode erfaringer derfra. Hva er beste måte å komme seg til hotellet ?
Anyone ?

Re: Hvor bor man 2 netter i Ho Chi Minh( SGN)

Har bodd flere steder i HCM (Saigon) kommer litt ann på hva du ønsker.

1. Madjestic hotel ved elven - godt hotell god beliggenhet. I hovedsak internasjonale turister - ryddig og greit

2. REX Hotel. Litt lavere standard litt oppe i byen, Dog er takterrassen en av 1000 steder å oppleve før du dør. Det var på denne terrassen korrespondentene satt å rapporterte hjem fra Vietnamkrigen.

Alternativet er å bo ved elven og oppleve terrassen på REX

Begge hotellene er mer enn OK - God reise

Selv bodd en natt på Majestic og likte det, går fint an å traske rundt i området også.

Likte meg godt på Rex når jeg var der.

Litt gammeldags, men nostalgien ligger i veggene og det å sitte på takterrassen med en god drink er verdt mye! :)

Kim

Takk for gode innspill- Kanskje REX skal testes ut ja-
Transport til hotellet ? Taxi ?

Taxi tar du ja. Husk å gå helt bak i taxikøen hvor Vinasun Taxi og Maylin Taxi er. Disse er 100 prosent til å stole på. Velger du andre selskap kan taxameteret gå løpsk. Taxi til Rex bør koste sånn ca 200.000 dong. Dvs ca 60 kr.

Når skal du være i byen? Kanskje vi kan ta en pils om jeg fortsatt er her?

Thomas

Kan absolutt anbefale Intercontinental.

Ja, og en pils på takterrassen til Caravelle Hotel!

Taxi tar du ja. Husk å gå helt bak i taxikøen hvor Vinasun Taxi og Maylin Taxi er. Disse er 100 prosent til å stole på. Velger du andre selskap kan taxameteret gå løpsk. Taxi til Rex bør koste sånn ca 200.000 dong. Dvs ca 60 kr.

Når skal du være i byen? Kanskje vi kan ta en pils om jeg fortsatt er her?

Thomas

Lander torsdag om en uke...

Rex Hotel kan varmt anbefales! Takk for tips!
God "Value for money", ved at det ordinære rommet til 105 USD endte opp med en oppgradering til en liten suite gjør oppholdet aldeles utmerket!

Back