dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Naa som DL og NW blir en en ny "blend" paa menyen, spekuleres det om Continental og United blir neste "blend" og siden det hender at vi diskuterer Vin her paa forumet, ja noen av oss nyter til og med vin....kunne det vaere artig aa se paa flyselskap "blends" som vin:
For meg er Continental en Pinot Noir fra Oregon - Panther Creek er en utmerket vingaard som kan illustrere mine erfaringer med Continental: Robust, Fyldig - ikke saa kompleks som Air France eller Alitalia, men alltid en meget positiv opplevelse....United er som en 2 liters flaske med Gallo Cabernet Savignion.....ikke saerlig robust, meget varierende og sjelden spennede....ja noen ganger foeles det som om husets tenaaring (les ledelsen) har sneket til seg 1/3 og erstattet det med vann.....ut av dette saa oensker noen aa skape en "blend" og resulatet, ja det maa mye markedsfoering og en svaert fancy label for at det skal bli et smakfullt produkt....
At man i tillegg vil komme med nye 3 liters flasker (Dette blir et stort tungrodd selskap) illustrerer vel hvordan en som passasjer som var vant til aa nyte et glass Panther Creek foran peisen i Grover Street Bistro - Cannon Beach OR, naa maa drasse hjem en tung flaske med tvilsomt innhold - det eneste sikre er at innholdet er roedt......
Kanskje Franskmennene kan noe om vin (og om aa drive flyselskap) naar de ikke gikk for en "blend" av Air France og KLM ?
Eller den noe merkelige strategien American Airlines valgte, kjoepe konkurenten for aa helle ut vinen (Reno og TWA)
For meg er Continental en Pinot Noir fra Oregon - Panther Creek er en utmerket vingaard som kan illustrere mine erfaringer med Continental: Robust, Fyldig - ikke saa kompleks som Air France eller Alitalia, men alltid en meget positiv opplevelse....United er som en 2 liters flaske med Gallo Cabernet Savignion.....ikke saerlig robust, meget varierende og sjelden spennede....ja noen ganger foeles det som om husets tenaaring (les ledelsen) har sneket til seg 1/3 og erstattet det med vann.....ut av dette saa oensker noen aa skape en "blend" og resulatet, ja det maa mye markedsfoering og en svaert fancy label for at det skal bli et smakfullt produkt....

Kanskje Franskmennene kan noe om vin (og om aa drive flyselskap) naar de ikke gikk for en "blend" av Air France og KLM ?
Eller den noe merkelige strategien American Airlines valgte, kjoepe konkurenten for aa helle ut vinen (Reno og TWA)