Hvis flyselskaper var Vin - tanker om de nye "blends"

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Naa som DL og NW blir en en ny "blend" paa menyen, spekuleres det om Continental og United blir neste "blend" og siden det hender at vi diskuterer Vin her paa forumet, ja noen av oss nyter til og med vin....kunne det vaere artig aa se paa flyselskap "blends" som vin:

For meg er Continental en Pinot Noir fra Oregon - Panther Creek er en utmerket vingaard som kan illustrere mine erfaringer med Continental: Robust, Fyldig - ikke saa kompleks som Air France eller Alitalia, men alltid en meget positiv opplevelse....United er som en 2 liters flaske med Gallo Cabernet Savignion.....ikke saerlig robust, meget varierende og sjelden spennede....ja noen ganger foeles det som om husets tenaaring (les ledelsen) har sneket til seg 1/3 og erstattet det med vann.....ut av dette saa oensker noen aa skape en "blend" og resulatet, ja det maa mye markedsfoering og en svaert fancy label for at det skal bli et smakfullt produkt....:p At man i tillegg vil komme med nye 3 liters flasker (Dette blir et stort tungrodd selskap) illustrerer vel hvordan en som passasjer som var vant til aa nyte et glass Panther Creek foran peisen i Grover Street Bistro - Cannon Beach OR, naa maa drasse hjem en tung flaske med tvilsomt innhold - det eneste sikre er at innholdet er roedt......

Kanskje Franskmennene kan noe om vin (og om aa drive flyselskap) naar de ikke gikk for en "blend" av Air France og KLM ?

Eller den noe merkelige strategien American Airlines valgte, kjoepe konkurenten for aa helle ut vinen (Reno og TWA)

Fantastisk lesning!!!! Selv om jeg ikke liker Pinot Noir - så tror jeg nok CO er den beste delen av et sammenslått CO + UA.

Hva må da Ryanair være? En korket kvalmende søt tysk billig libfraumilch?:colgate:

BF:cool2

PS: Att: DC-8-63: hvilke sterke medisiner er det du går på? ;)

morsom lesning, Finn Erik! Skrevet etter noen glass CO?
Det er jo ikke sikkert Air France-KLM non-blenden er noen lur idé heller - se på SAS + Braathens -> SAS Braathens -> SAS Norge der kundene gikk rundt og var forvirret en stund. De hadde kjöpt Husets hvitvin (BU) og fikk en komplisert chardonney (eller omvendt), og til slutt ble det en miks som bare selgeren var fornöyd med, men som ikke ble noe av det kunden egentlig ville ha - og heller endte med å kjöpe Polets rödvin (kjett hvem)

Air France har jo nå ditchet Alitalia som jo kommer fra landet med den beste vinen - så AF skal på ingen måte være fasit for hva som er smart!!!

Hva må da Ryanair være? En korket kvalmende søt tysk billig libfraumilch?:colgate:

Kan du forklare hva som er forskjellen på SAS (turist klasse) og Ryanair til London ? Ingen steder får du så mye som blande(vann).
På BA får du i det minste en GT eller flere.

Kan du forklare hva som er forskjellen på SAS (turist klasse) og Ryanair til London ?

- Gratis bagasje
- Man kan velge sete 22t før
- Mer fleksible handling agenter
- Bedre benplass
- Ikke irriterende farger på interiøret
- Mer sentrale flyplasser (er man i Oslo er det utrolig upraktisk med Torp)
- Man kommer seg til London selv om det er tåke
- Blir flyet kansellert blir man re-routed via CPH, ARN eller med andre selskap
- Mindre reklame ombord
- Bedre betjening ombord
- Bonus poeng
- Lounge tilgang for gullkunder
- Business check-in for sølv- og gullkunder
- Gratis aviser
......og det er bare det jeg kommer på nå

Ryanair kan best sammenlignes med Hedmarks Champagne (HB og Nyco)

Ryanair kan best sammenlignes med Hedmarks Champagne (HB og Nyco)

Eller Senja Campari - Heimbrent og neseblod ;)

PS! Du trenger ikke å ha gullkort for å få lounge tilgang på SAS. Det holder med business billett

Nyyydelige refleksjoner, Finn Erik! Sier meg fullstendig enig i hva du skriver selv om jeg er klin edru

Men! man kan også velge å se det positive i en slik fusjon. United blir bedre... Vi får tilgang til OSL-NYC og ganske sikkert med større maskin...

Her gaar det kun i naturmedisin...og i oeyeblikket er det kun vitaminer...dette ble skrevet ved 06:00 tiden om morgenen, noe tidlig for Pinot Noir:p derimot ble det reflektert over en Latte brygget med Ethiopian Harar, som virkelig er utmerket i aar. Jeg faar min Harar brennt lokalt paa Bainbridge til mine spesifikasjoner....ikke akkurat noen tysk Jacobs blend (phun intended););)

Men! man kan også velge å se det positive i en slik fusjon. United blir bedre... Vi får tilgang til OSL-NYC og ganske sikkert med større maskin...

PSSST du HAR tilgang til OSL-NYC...du bare ser det ikke...og neste gang vi moetes blir det servert Panther Creek Pinot Noir.....den maa du nemlig proevesmake.....;);)

Ja CO har i dag god konkurranse fra Icelandair i å fly trang 757 over dammen. Jeg ønsker meg større maskin - ellers fungerer både CPH, ARN, FRA og MUC meget bra - de to sistnevnte har jo også DEN som alternativ.

Another person familiar with the matter said United and US Airways have been in talks about a potential merger for over a month. The companies have done "a lot of work together" on what the synergies could be and are floating around a number that could be at least as attractive as synergies in a United-Continental linkup, this person said. Those synergies would be driven by the strength of US Airways' route network in the East, this person said, adding that the synergies would also be "meaningfully higher" than the $1 billion-plus in annual revenue and cost savings number that Northwest and Delta have said they expect to generate in a merger.

Og nå snakker visst UA med US også......men hva slags blend blir dette :o

Tror ikke at AA vil slås sammen med nogen...måske ser de en fordel ved at være
"the only original american airline "

Hisen
Ole

Det er forsent etter at de har spist/slaktet AirCal, RenoAir og TWA...

Back