Hvilket selskap har de peneste flyene?

sentry

ScanFlyer Blue
Jeg tenker da selvsagt på livery.Farger, logo - hvordan det er brukt og hvordan det tar seg ut.

Selv må jeg innrømme at jeg er svak for Lufthansa. Jeg har alltid likt logoen deres, og jeg synes flyene er stilrene og stilige. Men det er sikkert veldig mange selskaper jeg aldri har sett og derfor ikke er oppmerksom på, så jeg er spent på hvilke favoritter andre har.

Attachments

• LH.jpg
    LH.jpg
    46.9 KB · Views: 1,002
Jeg har likt BMIs maling, skikelig skarpe farger som følger flyene på en fin måte. Egentlig er ikke SAS så verst heller.

Verdens peneste livery! Btw, noen som ser brukernavnet mitt på bildet? ;)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    82.7 KB · Views: 924
Mine Favoritter i prioritert rekkefølge må være Qatar, Aeroflot og Etihad.

Fly blir så mye penere når de får litt andre farger enn hvit på seg.

Må innrømme at jeg er litt svak for min gamle arbeidsgiver ....

N311TZ.jpg

Litt usikker på om det er min absolutte favoritt, men Royal Jordanian sine fly synes jeg er ganske stilige. Passe royalt uten å bikke over i for mye gull og glitter. :)

SAS er heller ikke verst, forutsatt at lakken på motorene ikke er falmet og at flykroppen er rimelig nyvasket. Sol på et nyvasket Air France-fly med mørke skyer i bakgrunnen er også et vakkert syn.

Last edited:
Synes faktisk Fly Non-stop har ett av de teiteste navnene men ett av de peneste flyene

Vil også si at det er et av de peneste flyene :D Ikke fordi jeg er fra Kristiansand, men fordi det er et fantastisk livery!

Air Tahiti Nui har også flotte fly :)

Last edited:
Må innrømme at jeg er litt svak for min gamle arbeidsgiver ....

N311TZ.jpg

Ligner jo på dagens Icelandair-fargeskjema, som jeg forøvrig synes er et av de bedre. Det er vel ganske opplagt at det meste av farger og design på 757 er rimelig lekkert :D

Liker mange forskjellige, men dette er nok topp 5:

5:Spanair
4:FlyNonStop
3:DAT
2:Blue1
1:Alaska Airlines (med mange spesielle liverier)

Back