Hvilket flyselskap til NYC?

sukram

ScanFlyer Gold
God lørdag godtfolk! Det blir trolig NYC-tur på meg i løpet av juni måned, og slik det ser ut nå vil US airways bli rimeligst, med CO og LH like bak.

Prisforskjellen er egentlig så liten at det betyr lite, så hva jeg spør om er egentlig om noen har anbefalinger? LH har jeg fløyet et par ganger og vært godt fornøyd med, mens de to amerikanske er for meg upløyet mark.

Innspill?
 
Med US og LH så innebærer det en mellomlanding hvis du skal til NYC. Hvis prisen er relativt lik ville jeg gått for CO som flyr non-stop til EWR.
 
Her må det mellomlandes uansett, siden jeg starter i TOS el TRD. Så om jeg får en el. to mellomlandinger er ikke veldig farlig, men det er klart CO direkterute får en liten stjerne i margen nettopp fordi den går direkte.
 
Enda en større grunn til å velge CO mener nå jeg. 1 mellomlanding er bedre enn 2... (så lenge man ikke holder på med mileage runs og den slags ;))
 
Men på vei til bake må baggasje tollklareres på OSL - det må det jo også om du har to mellomlandinger med US. Lufthansa flyr vel ikke til TOS de heller - så det må du vel uansett. Jeg ville gått for CO, siden US innebærer tollklarering i PHL på vei bort også. Selvom jeg jo synes det kunne være spennende å fly til LGA (med US).

Her kom jeg vel egentlig ikke til noen konklusjon. Jeg ville helt mot CO - uten nødvendigvis å ha valgt det selv!
 
Men på vei til bake må baggasje tollklareres på OSL - det må det jo også om du har to mellomlandinger med US. Lufthansa flyr vel ikke til TOS de heller - så det må du vel uansett. Jeg ville gått for CO, siden US innebærer tollklarering i PHL på vei bort også. Selvom jeg jo synes det kunne være spennende å fly til LGA (med US).

Her kom jeg vel egentlig ikke til noen konklusjon. Jeg ville helt mot CO - uten nødvendigvis å ha valgt det selv!

Haha, dagens mest usikre :D

Etter noen søk hos Mosjøen-gjengen får jeg opp US/SK fra både TOS og TRD til 3900,-. Det er styggelig billig. Pluss at man får det som en gjennomgående reise, et stort pluss i forhold til CO hvor det fort blir to separate bestillinger, med det det medfører av risiko, siden de enn så lenge er hos SkyTeam.

Valgets kvaler...
 
Du burde klare å lage en gjennomgående booking SK/CO også (uten å ha jobbet med CO - så har de da en del innenlandsfeed med SK) - men selvsagt - gå for gjennomgående billett...
 
@JoeW: Selvfølgelig, du har rett. Hodet er ikke helt med en lørdags ettermiddag.

Vi snakker avreise 10 juni +- en til to dager og tilbakereise ca en uke etter.

SK/US vil 3900,-, CO/SK vil ha 6300,- og LH/SK vil 6000,-, dette med utg.pkt TOS.
 
(Glem det forrige svaret mitt.) Med tanke på at flytiden med SK og US bare er tre timer mer hver vei selv med to stopp, og koster såpass mye midre, så ville jeg nok valgt det alternativet.
 
Last edited:
NYC er endelig stoppested, ja.
For et par dager siden fikk jeg opp 4700,- med US/SK, men nå har de altså satt ned prisen til 3900,-. Med den prisforskjellen er vanskelig å forsvare CO eller LH.

US har vel forresten bagasjegebyr om jeg ikke tar helt feil. Dette gjelder dog ikke fra Europa, men hva med transfer-passasjerer på den siste innenlands-strekningen? Ikke at de få dollarene spiller noen særlig rolle, men må man betale er det enda en ting å styre med etter landing i Philly.
 
Ved en gjennomgående utstedt billett, har du meg bekjent også dine two pieces innenriks på denne billetten.
 
Ved en gjennomgående utstedt billett, har du meg bekjent også dine two pieces innenriks på denne billetten.
Fordel med gjennomgående billetter er, som JoeW sier, at du har 2 PC (uten betaling) innenriks i USA og med connection hos SAS. (Er vel ikke endringer der i det siste? Tenker da på connections her hjemme)
 
Du burde klare å lage en gjennomgående booking SK/CO også (uten å ha jobbet med CO - så har de da en del innenlandsfeed med SK) - men selvsagt - gå for gjennomgående billett...

Ikke bare innenlandsfeed. Jeg har flere ganger fått opp kombinasjonen SK/CO via CPH. Med da fakiren til CPH og CO over dammen derfra.
 
Du får gjennomgående billett med SK/CO. STAR / SKYTEAM har ingen ting å si. Men at man har en interline avtale er det som er viktig.

Ganske mye pax som har gjennomgående SK/CO billetter. Og selvsagt en del luringer som booker seg med seperate billetter og 30-40 min conection....

Og til SUKRAM, skulle du falle ned på CO så får du si i fra. Så kan vi fikse noen gode seter;)

S
 
Takker for alle innspillene, jeg får gå litt i tenkeboksen. Ettersom jeg reiser med en i reisefølget med flyskrekk, tror jeg enhver routing som innebærer propellfly (hun mener de slett ikke er å stole på) kan bli vanskelig å få igjennom.

Så kanskje CO ikke hadde vært så dumt. I might take you up on your offer, learjet :)
 
Back
Top