Hvilket flyselskap (OSL-TPA)

LN-BEF

ScanFlyer Blue
God kveld i høstmørket.

Min tur til Amsterdam i forrige uke (trip report på tur), endte med at jeg må ta en tur til Hudson, FL en gang mellom mars og april. Jeg blir å være der i en måned.

Også denne gang må jeg ha med rullestol og assistanse.

Hvilket flyselskap bør jeg velge her? Premium Economy og brukbart entertainment system er vel å foretrekke ;) Har luktet en del på VS og AA. Har ikke flydd over dammen før, så alle tips og forslag settes pris på :)

Hva tror dere?

--Bjørn E.

Last edited:
Sjekket SAS og med avreise 15.3 og retur 15.4 (tok bare to datoer ;) ) så skal de ha 14.208 kr per person i Økonomi Extra. SAS sin økonomi extra er bra den, og da får du gode seter og AVOD, så det er å anbefale.

Da er routingen OSL-ARN-ORD-TPA og retur er TPA-IAD-CPH-OSL. Dette blir både SAS og United med B737, A330 og A320.

For $3003 får du Biz med AA til MCO. Jeg antar det er en bedre deal? MCO eller TPA er ikke lange veien fra hverandre, og hvis du skal ha bil uansett, så blir det vel litt hipp som happ.

For $3003 får du Biz med AA til MCO. Jeg antar det er en bedre deal? MCO eller TPA er ikke lange veien fra hverandre, og hvis du skal ha bil uansett, så blir det vel litt hipp som happ.

Jøss, det var jo en veldig behagelig pris. Hvor fant du denne? Jeg sjekket AA.com og de skulle ha i overkant av 3700USD for OSL-MCO

Siden du vil ha Premium Economy eller bedre så begrenser jo utvalget seg litt. Vil tro at det å fly direkte inn til TPA eller MCO fra Europa kan være praktisk med tanke på bagasje o.l. Bytter du fly og blir stablet på en lang domestic-leg i USofA forsvinner jo litt av fordelen.

BA flyr til både TPA og MCO, men fra LGW.... Premium-kabinen der skal være grei. (MIA går direkte fra LHR)

Hvis du ser bor fra premium-kravet er CO ofte et godt alternativ til Florida, ofte veldig god forbindelse via EWR, og de flyr til diverse plasser der. LH flyr (fløy) direkte FRA-MCO noen dager i uka.

Jeg finner også Swiss i biz til 17.358,-. Dette er til MIA. Det kan jo også være en mulighet.

Siden du vil ha Premium Economy eller bedre så begrenser jo utvalget seg litt. Vil tro at det å fly direkte inn til TPA eller MCO fra Europa kan være praktisk med tanke på bagasje o.l. Bytter du fly og blir stablet på en lang domestic-leg i USofA forsvinner jo litt av fordelen.

BA flyr til både TPA og MCO, men fra LGW.... Premium-kabinen der skal være grei. (MIA går direkte fra LHR)

Hvis du ser bor fra premium-kravet er CO ofte et godt alternativ til Florida, ofte veldig god forbindelse via EWR, og de flyr til diverse plasser der. LH flyr (fløy) direkte FRA-MCO noen dager i uka.

Er jo selvfølgelig åpen for økonomiklasse også, tenkte bare når man først skulle prøve long haul så kunne man gjøre det med stil :p Har sett en del på Virgin Atlantic sin øko-klasse, den ser veldig bra ut. Men de flyr jo bare til MIA. Er også litt avhengig av god plass siden jeg blir løftet fra en bærestol til flysetet.

Spørsmålet er om det blir mer stress å dra koffertene mellom to flyplasser enn å ta ett domestic leg.

Anyways, det er langt å kjøre fra Miami og det er ingen som server disse to stedene som har Premium Economy (uten å skifte flyplass i London noe du må med både BA og VS)

Dersom du vil lande i MCO eller TPA, ta Lufthansa som flyr direkte

SAS sin økonomi extra er bra den, og da får du gode seter og AVOD, så det er å anbefale.
Fløy Economy Extra ARN-EWR tidligere i høst, og vil si at at Extra har tapt seg. Ikke noe spesielt godt produkt spør du meg.

Å bytte innenriks i statene er jo mye enklere enn å bytte flyplass i London. Videre så får du jo også hjelp av en wheelchair attendant om du ønsker det til den bagprosessen (bare husk at i USA går de på minstelønn, og du vel er forventet å tipse).

Etter nærmere budsjettering ser det dessverre ut til at det blir LH OSL-FRA-MCO i økonomi.

Sitter her og ser på LH sine sider om IFE (AVOD?). Skjønner sidene slik at det ikke er alle flyene som har 'in-seat screen'. Stemmer dette eller er det jeg som roter her? :)

Ser også rundt om at man bruker begreper Y-cabin o.l. Hva betyr disse?

Sitter her og ser på LH sine sider om IFE (AVOD?). Skjønner sidene slik at det ikke er alle flyene som har 'in-seat screen'. Stemmer dette eller er det jeg som roter her? :)

Ser også rundt om at man bruker begreper Y-cabin o.l. Hva betyr disse?

LH sine 330, 340-600 og de fleste eller alle 340-300 de bruker utifra Frankfurt har AVOD, dvs egen skjerm hvor du kan starte å stoppe filmer når du vil. 747-400 derimot mangler

Y = Økonomiklasse

Etter nærmere budsjettering ser det dessverre ut til at det blir LH OSL-FRA-MCO i økonomi.
Hvor mye må du gi for billetten, og hvilke datoer er det snakk om? Ser at både US og CO har en del greie priser fra midten av mars.

Back