Hvilket flyselskap/bonuskort for disse reisene?

keenpilot

ScanFlyer Blue
Det neste året skal jeg på noen long haul flighter, alt fra Oslo:

Auckland, New Zealand
Cape Town, Sørafrika
Rio de Janeiro, Brasil
Boston, USA
Abu Dhabi
Sanya, Kina

Hvilke flyselskap anbefaler dere som har greie på det, å bruke? Jeg har ingen bonus/club medlemsskap fra før. Man får vel ikke så mye poeng med SAS om man reiser med andre Star Alliance selskaper, ellers hadde det kanskje vært å foretrekke? Setter pris på innspill!

Det neste året skal jeg på noen long haul flighter, alt fra Oslo:

Auckland, New Zealand
Cape Town, Sørafrika
Rio de Janeiro, Brasil
Boston, USA
Abu Dhabi
Sanya, Kina

Hvilke flyselskap anbefaler dere som har greie på det, å bruke? Jeg har ingen bonus/club medlemsskap fra før. Man får vel ikke så mye poeng med SAS om man reiser med andre Star Alliance selskaper, ellers hadde det kanskje vært å foretrekke? Setter pris på innspill!

Nå er nok ikke jeg den største eksperten her inne, men hvis du reiser en del innlands utenom disse langturene så ville jeg valgt sas eb.
Flyr du i billettklasse som gir 100% opptrening vil du vel ha gull etter de 2-3 første turene over.

Da har du jo fast track og lounge på Gardermoen i fremtiden.

Litt enklere å svare om du kan si litt om reisemønster og hva du ønsker å oppnå. Reiser du i billigste economy, fleks economy, premium economy eller business? Hvordan reiser du utenom dette? Hva ønsker du å oppnå med bonuskortet? Ønsker du å oppnå fordeler med status? Eller flest mulig poeng? Hvor ønsker du evt. å bruke poeng?

Takk for svar så langt. Jeg flyr billigste economy når det er tilgjengelig dessverre, ingen Business i min bransje. Jeg fikk ca 4000 poeng tur/retur Boston sist med Lufthansa, det høres mye ut å få EBG bare på 2-3 av reisene, SAS flyr vel ikke til alle stedene og jeg får vel ikke så mye poeng med partnerselskaper?

Litt av saken er vel at jeg ikke helt vet hva jeg kan bruke det til. Poeng får jeg sjelden brukt uansett så fordeler med status er nok mer verdt for meg. En oppgradering i ny og ne hadde absolutt ikke vært å forakte.

Flyr sjelden innenlands men til Europa en gang i måneden i snitt, mer det kommende året. Prøver da å ankomme flyplassen kortest mulig tid før avreise siden jeg reiser mye så den loungen ville jeg kanskje ikke fått brukt så mye (den er neppe verdt å ankomme kl 7 på morgenen for?). Fasttrack kunne komme godt med ja. Det blir ofte Norwegian til mange av Europa-destinasjonene siden det ofte er rundt Middelhavet.

Noen år har jeg et par turer til Karibien, har da flydd BA, Air France og Virgin Atlantic.

Ser at osl-cph-sin-akl tur retur med SQ er over 23000 miles så hvis du flyr en klasse som gir 100% opptjening så blir du gull hos aegean som vil gi deg lounge på osl, ekstra bag på*a (usikker på om det gir deg fast track)

usikker på om det gir deg fast track)

Avhengig av hvor i verden man er og hvem man flyr med. Du får ikke fasttrack på OSL/ARN/CPH med SK-economy og A3 Gull, men funker brillefint på eks. LHR, MUC, FRA m.fl. steder

BA og AA gir forholdsvis bra opptjening på billige billetter hos mange selskap. Ulempen der er at Oneworld ikke flyr til SYX, og at AKL muligens kan bli krøkkete. Ellers flyr vel BA overalt. Kommer du til å reise mest med SAS i framtida er OW-status naturligvis ikke så verdifullt.

PS: Ikke bo i Dadonghai mens du er på Hainan. Dødt som graven på kveldstid ;)

Noen som kan hjelpe med hva som blir cirka forskjell i Eurobonus poeng på en reise bestilt med SAS og for eksempel Turkish? Mer konkret OSL-JNB-PTZ ut og CPT-xxx-OSL tilbake? Er det viktig å bestille via SAS eller har ikke det noe å si?

Hvor du bestiller spiller ingen rolle, det er selskapet som flyr reisen som teller

Back