Hva med Boeing 717? (bukte selvf.) Er ikke det en genial litten rakker til slike oppdrag?
Originally posted by SudCaravelle
Hva med Boeing 717? (bukte selvf.) Er ikke det en genial litten rakker til slike oppdrag?
som var litt pussig.Hvis SAS ønsker å rette opp skade, burde de ja også fjerne F50 flåten sin i Norge.
Originally posted by Nick FigarettoJa ganske riktig. Det var sitatet:Originally posted by ph-ndrDet de lurte på var vel hvor koblingen mellom Q400-problemene og F-50 kom inn. Men, skal man først rydde hus og harmye penger, så kan det jo væreen ide og se an F-50'ene også og få en enhetlig flåte over hele fjølen.Originally posted by TCASLogikk er ikke noe man graver fram. Logikk er logikk, for ellers er det ikke logikk. Du må bare vente å se, så vil du se at dash-7 sin logiske tolkning stemmerOriginally posted by Nick FigarettoOg hvor gravde du fram den logikken?Originally posted by dash-7 Hvis SAS ønsker å rette opp skade, burde de ja også fjerne F50 flåten sin i Norge. WF burde overta all turbo prop flyving i SAS konserne.![]()
![]()
Hvis man nå bare får ut MD'ene til fordel for en del A319/20/21, så ligner det snart på et SAS med mindre enn 67 forskjellige typer i drift. Legg til to A332 for OSL-ORD/BKK og CPH-HKG igjen, så ligner det jo enda mer på noe vi kan like? -A
som var litt pussig. Fjerner man F50-flåten i Norge har dette ikke noe som helst med å rette opp skaden SAS er blitt påført på grunn av Q400-havariene. Og at F50 hadde en trang føsel i Norge for ATTEN år siden (du verden som tiden flyr, LN-MOW...Originally posted by dash-7 Hvis SAS ønsker å rette opp skade, burde de ja også fjerne F50 flåten sin i Norge.
) har i alle fall ingen ting med dette å gjøre. F50 surrer og går og funker vel så bra som noen annen maskin. Alikevel blir jeg ikke overrasket om SAS Airline ender opp uten noe propelldrift i det hele tatt. Dette er kun et spørsmål om hva slags oppgaver og roller de forskjellige selskaper innenefor SAS-paraplyen skal ha. Da er det å skille mellom prop og jet-trafikk ikke det dummeste man kan gjøre.
Originally posted by BSSW
Airbus A318: Dette blir økonomisk uansvarlig. Det blir vel nesten som å fly en B747 på ruten OSL-SVG, med samme antall flighter som nå.
Ble Q400 brukt på ruter til LCY?Originally posted by gustavf
Originally posted by BSSW
Airbus A318: Dette blir økonomisk uansvarlig. Det blir vel nesten som å fly en B747 på ruten OSL-SVG, med samme antall flighter som nå.
A318 er det største flyet som det er realistisk å fly til LCY, selv om det vel er noen formaliteter som gjenstår. Her tror jeg 100-120 seter kunne komme godt med. Det er sikkert en del andre ruter som kan trenge kapasitetsøkning, men A318 (og 736) er vel forholdsvis dyre i drift for få seter?
Originally posted by BSSW
Ble Q400 brukt på ruter til LCY?
Ok. Der kan det kanskje lønne seg med en A318 eller en B736.Originally posted by gustavf
Originally posted by BSSW
Ble Q400 brukt på ruter til LCY?
Ja, fra København.
Originally posted by BSSW
Ok. Der kan det kanskje lønne seg med en A318 eller en B736.Originally posted by gustavf
Originally posted by BSSW
Ble Q400 brukt på ruter til LCY?
Ja, fra København.
Men det finnes allerede B736 i Sas så da er det vel bare å omdisponere et fly til det formålet.
Originally posted by Savipix
Skall SAS SE in kommer Verner & CO att skrika HÖGT!
Originally posted by BSSW
Ok. Der kan det kanskje lønne seg med en A318 eller en B736.Originally posted by gustavf
Ja, fra København.
Men det finnes allerede B736 i Sas så da er det vel bare å omdisponere et fly til det formålet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.