• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilken passasjertype hater du når du reiser

Re: Hvilken passasjertype hater du når du reiser

Jeg misliker mest de som ikke evner til å ta hensyn til andre... Folkeskikk og høflighet kommer en langt med.

Bedrevitere - Folk som uttaler seg om ting de absolutt har ingen peiling på!

Bedrevitere - Folk som uttaler seg om ting de absolutt har ingen peiling på!

Mmmmmm ... Ikke bare ombord. Satt i baren på Maho Beach og fotograferte mens en fyr ved nabobordet la ut om alle jumboene han hadde sett den dagen. Fikk øyekontakt med en av jentene han prøvde å imponere og vi kom tydeligvis til samme konklusjon ...

AF's 340 var forøvrig dagens største fly ... :fly

Merkelig nok så har jeg nærmest endeløs tålmodighet med passasjerene mine når jeg er på jobb, jeg er generelt veldig glad i mennesker og det er en viktig del av jobben vår at vi har evne til å se enkeltmennesket og tilrettelegge så godt det lar seg gjøre; men straks jeg reiser privat selv er det en helt annen historie!:) Er særdeles enig med flere av dere hva gjelder normal folkeskikk/høflighet og hensyn til andre. Mengden håndbagasje enkelte drar med seg (og musikkinstrumenter som det viser seg ikke er reservert/betalt plass for) er selvfølgelig også til stort bry, for crew så vel som andre passasjerer.

Mitt muligens eneste 'nag' (sett fra et crew ståsted) er passasjerer som enten er ufine med crewet, motsetter seg eller ikke respekterer sikkerhetsinstrukser som gis, eller som skal absolutt diskutere/kverulere. Det et svært provoserende med tanke på den viktige jobben vi gjør og ser jeg slik oppførsel under boarding har jeg veldig lav terskel for å offloade vedkommende, noe jeg også har gjort.

Last edited:

Mmmmmm ... Ikke bare ombord. Satt i baren på Maho Beach og fotograferte mens en fyr ved nabobordet la ut om alle jumboene han hadde sett den dagen. Fikk øyekontakt med en av jentene han prøvde å imponere og vi kom tydeligvis til samme konklusjon ...

AF's 340 var forøvrig dagens største fly ... :fly

Jeg har litt vanskelig for å mobilisere hat mot folk som snakker om ting de ikke har peiling på. Selv synes jeg det er mer underholdende enn noe som irriterer meg.

Som nevnt av flere så er det greit å forlange at folk i form av å være passasjerer (og ellers også, for den saks skyld) opprettholde et visst minimum av folkeskikk.

Hat er vel å ta i, men folk som bidrar til forsinkelser i køene pga manglende oppmerksomhet, planlegging eller respekt for medreisende, irriterer meg ganske intenst. Og selvfølgelig det siste i potens...

Gary Larson har en typekandidat.

Attachments

• larson_weirdo.jpg
    larson_weirdo.jpg
    67.4 KB · Views: 453
Back