• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilken passasjertype hater du når du reiser

Re: Hvilken passasjertype hater du når du reiser

Hater i stor grad mine medpassasjerer - kan krysse av for nesten alt! :lol:

Er svært tolerant når det gjelder mine medpassasjerer. Det eneste jeg irriterer meg over er folk som ikke evner å vaske seg før dem skal ut å reise. Har klart å la være å påpeke det, enn så lenge..

Også sure vakter i security, tror det må være en egen rase som søker på disse stillingene..

Jeg synes de verste er "Seat Hogs" (44 %) og "Carousel Hogs" (25 %). Alle som står på det rullende fortauet (10 %), er også irriterende.

Min største irritasjon på reise er trege mennesker. Om det er i Security, på rullebånd, boarding av flyet eller på innsjekk.

Det som er mest irriterende på fly er småbarn under 3 som skriker og griner 90 % av flyturen. Jeg hadde nettopp en flytur til PRN med DY som det var 10+ slike verste flyturen ever! Ja takk til småbarnsfrie fly. :D Foreldre med småbarn kan holde seg til danskebåten...

Sondbjo: Er det slike 3åringer du snakker om? Dette er fra årets påsketur.
e601181a4bd518faadf51dae96b56d08.jpg

For å være seriøs. Det er foreldrene du bør irritere deg over og ikke barna. Vi er av den erfaringen at om man i god tid forbereder poden på flyturen, tar med underholdning og gir poden oppmerksomhet så går det greit.

Jeg har selv sittet over midtgangen for en 7 åring i Biz over Atlanteren og han var det verste jeg har opplevd. Ingen søvn den natta, foreldrene brydde seg ikke. De var opptatt med sitt (bælme Champis)

Thomas

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Det som er mest irriterende på fly er småbarn under 3 som skriker og griner 90 % av flyturen. Jeg hadde nettopp en flytur til PRN med DY som det var 10+ slike verste flyturen ever! Ja takk til småbarnsfrie fly. :D Foreldre med småbarn kan holde seg til danskebåten...

Samme syntes jeg også, inntil jeg fikk barn selv...
Hun hylskriker, noe jeg synes er ubehagelig mtp medpassasjerer. Det er lite man får gjort når småbarna får vondt i ørene, ikke klarer de å si ifra heller.

Men verste er nok de småbarnsforeldrene som synes det er smart å skifte bleier midt i kabinen!

Min største irritasjon på reise er trege mennesker. Om det er i Security, på rullebånd, boarding av flyet eller på innsjekk.

Enig, min verste er en passasjer som ber om å få gå foran i sikkerhetskøen fordi flyet straks går, men så har de plutselig veeeeldig god tid når de skal legge saker opp i boksene. En gang ble det så ille at jeg sa til en dame "Hvis du bruker så lang tid er det kanskje andre som ikke rekker flyet sitt".

All bruk av offentlig transport, men kanskje særlig flyreiser, er en fin anledning til å trene på å være forståelsesfull, tålmodig og overbærende med sine medmennesker. ^_^ Jeg har prøvd denne innstillingen en stund nå, og det gjør faktisk ting lettere. Men det holder hardt når man har pent stilt seg bak den røde linja ved bagasjebåndet og det kommer en familie med barn og hund og parkerer rett foran deg slik at de blokkerer både utsyn og tilgang til båndet. :angry: Da kjenner jeg at jeg ikke er så overbærende lenger. :headbang

Det er jeg som er aller værst

All bruk av offentlig transport, men kanskje særlig flyreiser, er en fin anledning til å trene på å være forståelsesfull, tålmodig og overbærende med sine medmennesker

Godt poeng - det er mye lettere på utreise enn på hjemreise, merker jeg. :drink For øvrig er barnegråt selvsagt forstyrrende, men dette handler om noe annet enn tåpelig oppførsel fra voksne mennesker, så det er i en litt annen kategori. Klarer egentlig ikke å ordentlig irritere meg over barn.

Jeg starter litt i den andre enden jeg, med meg selv - hvordan kan jeg la vaere aa irritere medpassasjerer. Som regel sjekker inn min bag/koffert/ryggsekk noe som gir meg mindre aa baere paa og frigjoer plass i "hatte" hyllen til medpassasjerer (som her paa forumet takker meg med aa fortelle meg hvor dum jeg er som sjekker inn bagasje :cry: ) Reiser jeg alene har jeg god nok tid til aa la noen komme foran meg uten at blodtrykket stiger (dog er jeg gift med en liten italienerinne som i likhet med alle Italienere er foedt 30 minutter forsent og har aldri klart aa ta igjen de 30 minuttene - saa jeg er rimelig god i 3000m Terminalsprint med hopp over barnevogner, bagasje etc. )

Det er nok hat i dagens samfunn, vi er forskjellige noe vi boer verdsette, saa aa senke skuldrene, ta en ekstra god kopp kaffee og gled dere over forskjellene, selvom det tar 5 minutter lengre med kofferten.

For øvrig er barnegråt selvsagt forstyrrende, men dette handler om noe annet enn tåpelig oppførsel fra voksne mennesker, så det er i en litt annen kategori. Klarer egentlig ikke å ordentlig irritere meg over barn.

Hva angår barn så er det, som andre påpeker, foreldrene man bør fokusere på. Barnegråt pga vondt i ørene og slikt kan man vanskelig gjøre noe med, og selv har jeg utviklet en nokså høy terskel for å reagere på akkurat det (noen år som assistent i barnehage i mine yngre år og egne barn hjelper sikkert på det). Barn som herjer vilt uten inngripen fra foreldrene har jeg mindre toleranse for, men det er ikke barna jeg da irriterer meg over men heller foreldrene som ikke griper inn.

Nå er det sjelden jeg gidder å irritere meg over andre på reise, men jeg tenker vel at de som på død og liv skal stå helt inntil bagasjebåndet er et irritasjonsmoment fra tid til annen, men jeg vil nok ikke gå så langt som å si at jeg hater disse. I tillegg unngår jeg dette ved å heller ta alt med inn i kabinen. ;)

Absolutt de som kommer sent til flyplassen og trenger seg frem gjennom innsjekkskøen. I tillegg har vi en litt mer kreativ gruppe som legger skylden på flyselskapet eller innsjekkspersonalet for at f.eks. en ferge eller buss var forsinket...

Jeg prøver å ikke irritere meg, men noen ganger er det uungåelig. Blir alltid oppgitt over de som knoter i security. Et par eksempler på folk som stod foran meg i securitykøen sist jeg reiste fra OSL:

"Jøss, må jeg ta ut laptopen av håndbagasjen? Den ligger jo i bunnen, under papirer/klær/toalettsaker etc. Tar litt tid å finne den frem..." ble mumlet i oppgitt/irritert tonefall mens han pakket ut pent brettede klær og la dem i et av "trauene" før han omsider fant laptopen, helt i bunnen, og la den i et annet "trau" før han sirlig pakket kofferten igjen. Samme fyr ble skikkelig forbanna da han fikk beskjed om at den helt nye flaska med sjampo (på godt over 100 ml) han hadde i håndbagasjen måtte kastes. "I helvete! Hva slags dusteregel er dette??" Han ble nå ferdig etterhvert, ganske rød i toppen etter å ha fått klar beskjed fra en politimann som passerte (og observerte det siste utbruddet) om å roe seg ned.

Etter Herr. Hissig kom det et par av typen "Dæven, kan jeg ikke gå gjennom metalldektektoren med lommene fulle av mynter/belte med metallspenne/mobiltelefon...etc" før det endelig ble min tur.

Ellers er det irriterende når man har stått i passkontrollkø i 15-20 minutter og personen foran deg må lete i veska etter passet når det endelig blir hennes tur. Eh, du har stått i køen til PASSkontrollen i over et kvarter, men du har ikke tenkt på at det er lurt å bruke ventetiden på å grave frem passet som selvsagt ligger begravet under en haug med saker og ting i den digre veska di?

Jeg irriterer meg sjelden over barn på fly, selv om jeg ikke synes det er stas når en unge hylgriner det meste av turen skjønner jeg at det er fint lite man får gjort med det. Irriterer meg over foreldre som ikke bryr seg og lar ungene herje på som de vil (sparker i setet foran, løper i midtgangen etc).

Jeg blir oppgitt over DYKWIA koalabjørner som sitter på 1D og knasker høylytt på Eukalyptusblader.

Plus på kveldsflyvninger klatrer de rundt og kan finne på å sovne i feil sete.

one_more_koala.jpg

Jeg blir oppgitt over DYKWIA koalabjørner som sitter på 1D og knasker høylytt på Eukalyptusblader.

Plus på kveldsflyvninger klatrer de rundt og kan finne på å sovne i feil sete.

one_more_koala.jpg

Totally!!! They are the worst.

#separatecabinsforkoalas #eucalyptusisforsmoking #jeghaddeenbananihåndenmensåspistejegdenopp #hallo #trumpisreal

Blir alltid oppgitt over de som knoter i security.

Det er veldig vanskelig å la være, i alle fall om man har litt dårlig tid eller ser fram til en kald øl før avreise. Verste opplevelse i det siste var en gjeng med "campingturister" (hadde antakelig irritert meg like mye om det var en annen typisk grupppe) - hvis mann hadde med seg f.eks. en stor boks med barberskum, der kona i joggedress sa at "ja, men jeg sa jo til deg at du ikke kunne...." - osv. Dette handler jo manglende evne/ønske om å sette seg inn i regelverk. Det er også å ta manglende hensyn overfor medreisende, når det forsinker køen på denne måten.

Ellers synes jeg det er fullstendig normalt (og riktig) å irritere seg over andre personer som ikke tar hensyn til andre. Det helt normal og korrekt sosial kontroll å mene at folk skal oppføre seg korrekt overfor andre. Det betyr jo ikke at man "hater" personer, men at man mener at folk bør ta hensyn. Det handler ikke om at "folk er forskjellige", det er noe litt annet, synes jeg

Jeg tror jeg syns de som ikke kan telle til en er verst, en håndbagasje altså.

Back