Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Re: Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Betalte høyere pris enn det billettene var priset til! Mener det var ca. 7-800,- pr. billett som hadde en face value på ca 40-50 GBP!

Dette høres ikke ut som svartebørs, men kanskje bruk av Viagogo eller liknende. Jeg vet at en del klubber bruker slike videresalgsopplegg, men det fordrer ofte at man er medlem i klubbens Fanclub eller liknende. Er man ikke det så kan det kanskje være en grei løsning om de ordner billetter til den indikerte prisen (hvis vi snakker om klubber som er av de litt større).

Consierge skaffet meg billetter til Diamond League i Paris for noen år siden. 4 billetter på VIP på et par timers varsel. Helt enestående!

I tillegg har jeg fått billetter til nyttårskonserten i Wien, men det tror jeg ikke var American Express, men en annen tulletjeneste jeg var tilknyttet en gang.

Det jeg blitt mest imponert over var når Europa var luftstengt grunnet vulkanutbrudd på Island, og jeg måtte komme meg tilbake til Bangkok fort som f...! Jeg ringte EBG og etter litt om og men skaffet de meg plass på et tomt SAS fly som skulle til BKK for å hente strandede passasjerer. 7 passasjerer var vi ombord og ennå flere flyvertinner :) En morsom og behagelig flytur ble det.

Forsøkte å skaffe billetter til et show i Norge både gjennom Billettservice og direkte gjennom arrangør (som ofte har et par billetter til overs) uten hell. Tok videre kontakt med en gammel kjenning som hadde litt med det å gjøre med klar beskjed om at det var helt fullt. Et par timer senere ringte Concierge Service (AmEx) tilbake med to billetter ;-) Så erfaringen (så langt) er utelukkende positiv.

Last edited:

Er det noen som har prøvd å booke hotell gjennom denne tjenesten?

Får de noen billigere rater enn det som er tilgjengelig gjennom expedia og booking.com?

Mener å ha lest et eller annet sted at hvis man feks ønsker å bo på 4season, så vil man få en mye bedre rate av å booke gjennom concierge tjenester enn gjennom booking sider.

Er det noen som har prøvd å booke hotell gjennom denne tjenesten?

Får de noen billigere rater enn det som er tilgjengelig gjennom expedia og booking.com?

Mener å ha lest et eller annet sted at hvis man feks ønsker å bo på 4season, så vil man få en mye bedre rate av å booke gjennom concierge tjenester enn gjennom booking sider.

Amex internasjonalt har et tilbud for som heter American Express Fine Hotels & Resorts. Dette gir ok rater, med en del ekstra goder (frokost, late checkout garantert etc).

SAS Amex Platinum gir ikke tilgang til dette programmet.

Forsøkte å booke bord på et par bra restauranter i Amsterdam, men begge hadde fullt sa de.
Ringte Concierge og de fiksa jammen meg bord....

Jeg ler meg i hjel. Jepp, sommerpraktikanten som er satt til å håndtere alt dette Amex-maset ("Hvem tror disse kundene at de er? Vi er en bank, ikke et reisebyrå") har nok fullt opp med både dette, kaffe-koking og laaaang lunsj med de store gutta.

Så vidt jeg skjønner har concierge service ikke noe med DNB/AMEX å gjøre. Den drives av affinion international, som for eksempel kjøper et visst kontingent av konsertbilletter etc. eller har avtaler med kjente restauranter.

Jeg har brukt dem for en del bord-reservasjoner og hotellbookinger, når jeg selv kunne ikke ta meg av det. Er egentlig fornøyd med tjenesten. Latens på mailsvar har jeg også opplevd, men alrdi fristbrudd. Negativ syns jeg er åpningstidene. Jeg antar at alle andre "PLATINUM" kort har concierge døgnet rundt? Lurer også hvem som handterer AMEX euro/USD card sin hotline.

Amex ICC Concierge håndteres av American Express i UK, tror jeg.

Jeg bruker mitt Centurion card endel, og er stort sett fornøyd (bortsett at det er blitt jæ… dyrt.) Siden det er et US card med service i UK er concierge dyktigere internasjonalt enn nasjonalt. Vil jeg som innehaver av det tunge titankortet ha noen fordeler ved å bruke Amex Concierge Norge ? Vil de hjelpe meg ? Hvilket telefon nr har 24 hr service ?

Vil jeg som innehaver av det tunge titankortet ha noen fordeler ved å bruke Amex Concierge Norge ? Vil de hjelpe meg ? Hvilket telefon nr har 24 hr service ?

Nope, ikke hvis du ikke har et norsk kort. For alt jeg vet, tør jeg å vedde en :drink på at personen på den andre siden ikke vet hva Centurion er :)

Trodde det kom frem når du gir opp kort nr. Centurion er lett gjenkjennelig Alle kort begynner med 3745 ….

Fikk beskjed om at "Søknaden om SAS Eurobonus Platinum er innvilget. Du vil om kort tid motta ditt nye kort." og jeg håper conciergen vil kunne hjelpe meg med både det ene og det andre. Noen som har erfaring med forespørsler som må bookes med hjelp av andre språk enn engelsk? F.eks. reservasjon hos en som kun snakker Japansk?

Last edited:

De fikser japansk, men tar litt tid. Jiro sushi?

Var de jeg tenkte på ja.. :)
Men har ofte samtaler med personer med svært begrensede engelskferdigheter, da kunne det vært greit å ringe Amex isteden.

Joda Amex gjør en rekke ting for meg som jeg ikke har tid eller ork til å gjøre selv. Det er derimot ofte noe dyrere enn å gjøre det selv, men noen ganger kommer det andre fordeler som skal kompensere for ekstra kost. Ex. Hilton Hotel eller WLH har ekstra spa eller laundry rabatt på hotellene, noen ganger tilkommer det mat og drikke for 100 US pr. opphold. Eller gratis flyplass henting/levering. Problemet er at en ofte ikke trenger det de tilbyr.

Ellers er det sjeldent de fikser utsolgte billetter til face value. Det er ofte mye høyere priser. Fotball billetter har jeg opplevd priser helt opp til 5000NOK pr bilett hvor face er på 45 pund

Noen utvalgte spisesteder har jeg ofte hell med. Ringte Oriental hotell i BKK en gang og fikk vite at det ikke var bord å oppdrive. En telefon til Amex og vips var bordet på plass - samt at de hentet oss på andre siden av elven med egen båt.

Nope, ikke hvis du ikke har et norsk kort. For alt jeg vet, tør jeg å vedde en :drink på at personen på den andre siden ikke vet hva Centurion er :)

For de som ønsker spesiel service på vanskelig tilgjengelige restauranter o.l har jeg et lite tips,glem American Express og annet dil og dall. Få syd en bra dress,med armknapper som kan kneppes op. Det får man normalt bare hos noen lunde bra skredere,alternativt,hvis man "gjeter" en rimelig bra skredder i BK/HKG. Legg armen på skranka,åpn knapene(før du posisjonere armen)spør om de KANSKJE har et bord,og se/oplev at du får bord med en gang!! Har gjort dette flere ganger,-slår IKKE feil. Virker for øvrig også veldig bra når man bor på litt "upscale" hoteller.Faktisk overalt hvor personalet er opplært til å se forskjell på ting og tang!!!

Men,herregud,hvis du bruker en skredder fra Asia,be han om å bruke et noen lunde bra europeisk stoff,de skjønner det hvis du har terylen fra Bankok,dette er mit absolut beste reisetips!!!

Last edited:

Litt off topic, men hvordan ser en "dress med armknapper som kan kneppes opp" ut geirfugl? Har du et bilde/link?

Litt off topic, men hvordan ser en "dress med armknapper som kan kneppes opp" ut geirfugl? Har du et bilde/link?

Det er en dress hvor knapene,nede på ermene,kan kneppes opp,de som er i nærheten av der skjorta stikker ut. Og,jeg lover deg,dette er den beste investeringen du kan gjøre ifht å få super service,-jeg tuller IKKE!! Mye bedre en en Patek nedenfor der skjorta stikker ut,mye,mye bedre!!!

Last edited:

Det er en dress hvor knapene,nede på ermene,kan kneppes opp,de som er i nærheten av der skjorta stikker ut. Og,jeg lover deg,dette er den beste investeringen du kan gjøre ifht å få super service,-jeg tuller IKKE!! Mye bedre en en Patek nedenfor der skjorta stikker ut,mye,mye bedre!!!

Også nyskjerrig, ikke hørt om den type dresser, selv om jeg har fått sydd mange i Asia. Kan du gi link til bilde?

Surgeon's cuffs heter det. Finnes valigvis bare på skreddersydde (bespoke) dresser. Hvis du søker på det så finner du bildet.

Back