Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Er det Affinion som leverer tjenesten til EB AmEx Platinum også?

Er vel DNB og samme gjengen som tar seg av sine egne kort med Consiergetjeneste

Re: Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

OK. Er det noen "kvalitetsforskjell" på denne og tjenesten som leveres av Affinion / AmEx i UK/US?

Aner ikke, har bare prøvd denne, og de har i hvertfall fått ordnet det jeg har bedt dem om. Stort sett restaurantbestillinger

Aner ikke, har bare prøvd denne, og de har i hvertfall fått ordnet det jeg har bedt dem om. Stort sett restaurantbestillinger

Ja, er vel stort sett restaurantbestillinger jeg også har gjort via EB AmEx Plat. kotret..

Har noen fått fotballbilletter gjennom denne tjenesten?

OK. Er det noen "kvalitetsforskjell" på denne og tjenesten som leveres av Affinion / AmEx i UK/US?

Mine erfaringer med et UK basert Centurion er at de er SVÆRT gode innen UK (og også USA), herunder ligger en del garanterte rettigheter i forhold til gjestelister på nattklubber, restauranter, hotellavtaler, spesialbestillinger, "strange requests" osv.
Men med en gang man skal ut av landet baserer de seg på kunnskapen til det lokale kontoret og gjør lite Research selv, noe som oppleves som tungvint, "byråkratisk" og tidkrevende.

Ja vel? Jeg har EB Amex Plat og jeg ser at på min siste korrespondanse med dem ligger Affinion inne i "disclaimeren" i epost-signaturen i alle fall. Dette var i månedsskiftet mai/juni.

Når det gjelder spørsmålet til trådstarter har jeg brukt dem til; Billetter ved utsolgte konserter, restaurantbookinger, gjesteliste/bord på nattklubber, finne butikk med vare på lager og få holdt den av til jeg kommer samt et par generelle "anbefal restauranter i ...". Stort sett positive erfaringer, men som alt annet er du jo avhengig av hvilken agent som tar saken. Jeg innbiller meg at jeg var mer fornøyd med tjenesten for 4-5 år siden, men det kan være jeg husker feil eller at bruksmønsteret mitt har endret seg.

Last edited:

Har aldri brukt tjenesten, men plutselig fikk jeg mange idéer.

Men har ikke du egen velferdsoffiser? Han har da VIP-konto på Hudson News..

Er det Affinion som leverer tjenesten til EB AmEx Platinum også?

Yep, har personlig erfaring fra Eurocard Platinum, AmEx og DNB SAGA. Vet ellers gjennom to kompiser at de også håndterer på vegne av Fokus Bank og Storebrand.

Takk, jeg har riktig nok SAS Platinum, men funker sikkert allikevel. Jeg prøver.

Fikk du noe svar? Sendte selv en mail sent i går kveld for å høre om de kan hjelpe til med bestilling av helikoptertur i Las Vegas. Ikke noe svar i løpet av dagen idag...

Fikk du noe svar? Sendte selv en mail sent i går kveld for å høre om de kan hjelpe til med bestilling av helikoptertur i Las Vegas. Ikke noe svar i løpet av dagen idag...

Jeg fikk svar på mail etter ca. 24 timer om at de jobber med saken, og at jeg kan ringe de hvis det haster.

Ja, AmEx UK er i en annen liga.

Har du eksempler? Jeg er ikke noe fornøyd med Concierge service. De skuffer gang på gang enten det kommer til bordbooking eller konsertbilletter i utlandet. I Norge fungerer det OK. Har vel ikke opplevd enda at de har klart å ordne bord til meg på et sted som jeg ikke har klart selv. Fikk akkurat tilbud om konsertbilletter i utlandet som var 100% dyrere enn dyreste stedet på "svartebørs" viagogo online.

Takk, jeg har riktig nok SAS Platinum, men funker sikkert allikevel. Jeg prøver.

De har forskjellige. Har brukt to andre. Det fungerer greit. De har 24 timer på seg å svare og når de lurer på noe ringer dem. Hvis du vil ha ordnet noe samme dag eller til neste dag tidlig så bør du ringe.

Har du eksempler? Jeg er ikke noe fornøyd med Concierge service. De skuffer gang på gang enten det kommer til bordbooking eller konsertbilletter i utlandet. I Norge fungerer det OK. Har vel ikke opplevd enda at de har klart å ordne bord til meg på et sted som jeg ikke har klart selv. Fikk akkurat tilbud om konsertbilletter i utlandet som var 100% dyrere enn dyreste stedet på "svartebørs" viagogo online.

Det lurer jeg også på.

tidspunktet er neppe tilfeldig men dinside har en artikkel om consierge nå http://www.dinside.no/912571/bruk-fordelene-med-kredittkortet

Disse blir prioritert
Har du et kredittkort som del av totalkunde-pakke i banken din, kan du altså ha tilgang til tjenester du kanskje ikke bruker. Men selv om Affinion forsøker å bistå alle som tar kontakt, er det likevel ikke uvesentlig hvilket kredittkort eller hvilken bankpakke du har.

– Det er bankene og kredittkortselskapene som legger føringer for hvilken service deres sluttkunder skal oppleve. De aller mest eksklusive tilbudene er det bare bankenes mest verdsatte kunder som får tilgang til, forteller Clausen.

Kunne gjerne ha hatt litt mere detaljer mtp det i Norge. Fins det noe mere "exclusive" kort i Norge enn SAS Plat? Snakker ikke om utenlandske kort nå..

Kunne gjerne ha hatt litt mere detaljer mtp det i Norge. Fins det noe mere "exclusive" kort i Norge enn SAS Plat? Snakker ikke om utenlandske kort nå..

Jeg vil vel tro at dersom du har et AmEx-kort tilknyttet en kundepakke av typen DNB Saga eller du er såkalt Private Banking-kunde (les: meget velstående) så blir du prioritert ved behov for concierge-tjenester.

Jeg vil vel tro at dersom du har et AmEx-kort tilknyttet en kundepakke av typen DNB Saga eller du er såkalt Private Banking-kunde (les: meget velstående) så blir du prioritert ved behov for concierge-tjenester.

Bruker alltid min DnB Saga Platinum, men opplever ikke noe bedre service gjennom denne.

Yep, har personlig erfaring fra Eurocard Platinum, AmEx og DNB SAGA. Vet ellers gjennom to kompiser at de også håndterer på vegne av Fokus Bank og Storebrand.

Handelsbanken også

Back