Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

chaglen

Newcomer

Har noen brukt denne tjenesten tidligere? Hvilke type tjenester har SAS Eurobonus American Express Platinum Concierge Service fullført for deg? Booking av restauranter, arrangementer, osv.? Hva annet? Nysgjerrig på hva denne tjenesten faktisk kan brukes til, og eventuelle begrensninger for hva de kan løse?

Jeg har først og fremst brukt den til restaurantbooking i utlandet, og har alltid funket bra

Re: Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Booke restauranter som har vært fulle, gjesteliste/VIP-adgang rundt om i verden, skaffet meg en iPhone i Hong Kong, gitt meg ulike telefonnummer til ulike ambassader etc, hjulpet meg med å fikse nødpass, nødkontanter, masse konsertbilletter, informasjon om åpningstider for butikker i øst og vest, holdt av ulike varer jeg har tenkt å kjøpe, sendt gaver (blomster, vin, sjokolade, bamser og 22 ballonger), funnet hvilken butikk selger en spesiell vare (i inn- og utland), sendt meg matoppskrifter, vinanbefalinger, funnet frem til treningssentre med spesielle apparater i utlandet etc.

Merk at noen av disse henvendelsene de siste årene har jeg gjort med American Express Platinum i UK. Husker ikke hvilke :)

Booke restauranter som har vært fulle, gjesteliste/VIP-adgang rundt om i verden, skaffet meg en iPhone i Hong Kong, gitt meg ulike telefonnummer til ulike ambassader etc, hjulpet meg med å fikse nødpass, nødkontanter, masse konsertbilletter, informasjon om åpningstider for butikker i øst og vest, holdt av ulike varer jeg har tenkt å kjøpe, sendt gaver (blomster, vin, sjokolade, bamser og 22 ballonger), funnet hvilken butikk selger en spesiell vare (i inn- og utland), sendt meg matoppskrifter, vinanbefalinger, funnet frem til treningssentre med spesielle apparater i utlandet etc.

Merk at noen av disse henvendelsene de siste årene har jeg gjort med American Express Platinum i UK. Husker ikke hvilke :)

Hå hå håååå!! Dette var helt konge Robbie.

Har aldri brukt tjenesten, men plutselig fikk jeg mange idéer.

Du verden, dette var imponerende! Kostet noen av disse tjenestene noe? Hvordan fungerer det med å fikse nødpass i praksis? Hva gir dem myndighet til å fullføre slike tjenester på vegne av noen andre? Er det slik at du ringer en gang, sier hva du ønsker, legger på, så ringer de en stund senere og informerer om at det er løst? Eller krever det mye frem-og-tilbake med spørsmål?

Jeg har bare dårlig erfaring med dette. Første gang ville jeg ha hjelp til å booke et hotellrom i siste liten (var fullt, så rent teknisk var det vel ikke concierge-gjengen sin feil). Andre gangen (ringte vanlig AmEx-nummer for å bli satt over) ble jeg frarådet å i det hele tatt prøve å komme meg videre da "den gjengen der har det så travelt, du får ikke noe hjelp der"). Ugg.

Typisk restaurantbestillinger (og gjerne da også tips når man er i fremmede byer). Pleier også å be om tips når jeg planlegger ferie -- de har jo en guide på de fleste byer/land de kan sende over.

Ellers har jeg en del artige historier fra USA med en venn av meg, hvor jeg blandt annet kan rapportere at AmEx ikke har noen "pull" på å fikse bord på Rain Forrest Cafe. Etter at de i USA (ihvertfall for Centurion og Plat) innførte concierge per SMS har terskelen blitt enda lavere for sære forespørsler. Bord på the Waffle house at 2:15am klarte de også:

Last edited:

Typisk restaurantbestillinger (og gjerne da også tips når man er i fremmede byer). Pleier også å be om tips når jeg planlegger ferie -- de har jo en guide på de fleste byer/land de kan sende over.

Ellers har jeg en del artige historier fra USA med en venn av meg, hvor jeg blandt annet kan rapportere at AmEx ikke har noen "pull" på å fikse bord på Rain Forrest Cafe. Etter at de i USA (ihvertfall for Centurion og Plat) innførte concierge per SMS har terskelen blitt enda lavere for sære forespørsler. Bord på the Waffle house at 2:15am klarte de også:
Morsomt :) Finnes SMS-tjenesten i Norge også?

Dessverre. Mulig det også kun er i testfase i USA og invitation-only blandt kunder som tidligere har benyttet SMS-varsling i connection med concierge-requests (etter å ha googlet litt).

Noen som vet om AmEx Concierge-tjenesten man har tilgang til i Norge har en mailadresse? Finner ingen på americanexpress.no.

For meg har de booket bord på restaurant jeg fikk beskjed om var full, skaffet billetter til utsolgt konsert og lokalisert en vare jeg måtte få tak i, etter at jeg selv hadde kjørt byen rundt. Generelt veldig fornøyd med tjenesten :)

Jeg har brukt den mailadressen før, spiller ingen rolle om hvilket kort du har så lenge Concierge-tjenesten leveres av Affinion.

Si fra hvordan det går og om e-post også funket! :-)

Det skal jeg gjøre! Har hørt om de kan skaffe meg billetter til Tokyo Tower i begynnelsen av august, så jeg slipper å stå tre timer i kø for å komme inn (opplevde at det var eneste alternativ i februar i år).

Det skal jeg gjøre! Har hørt om de kan skaffe meg billetter til Tokyo Tower i begynnelsen av august, så jeg slipper å stå tre timer i kø for å komme inn (opplevde at det var eneste alternativ i februar i år).

Denne må du holde meg oppdatert på. Skal selv til Tokyo i september og må få meg en tur opp der.

Hvorfor Tokyo Tower i stedet for Tokyo Sky Tree? Jeg kom ganske sent på dagen til Sky Tree, og fikk utdelt en gratis "tidsvoucher" for å komme tilbake en drøy time senere (man får en slot på en halvtime). Gikk derfor og spiste på en av de mange restaurantene i området mens jeg ventet, kom tilbake 15-20 minutter inn i slot-en min, og derfra var det tilnærmet ingen kø til billettluken eller heisen. :)

Hvorfor Tokyo Tower i stedet for Tokyo Sky Tree? Jeg kom ganske sent på dagen til Sky Tree, og fikk utdelt en gratis "tidsvoucher" for å komme tilbake en drøy time senere (man får en slot på en halvtime). Gikk derfor og spiste på en av de mange restaurantene i området mens jeg ventet, kom tilbake 15-20 minutter inn i slot-en min, og derfra var det tilnærmet ingen kø til billettluken eller heisen. :)

Hehe, fordi jeg rører og egentlig mener Sky Tree :D

Jeg har brukt den mailadressen før, spiller ingen rolle om hvilket kort du har så lenge Concierge-tjenesten leveres av Affinion.

Er det Affinion som leverer tjenesten til EB AmEx Platinum også?

Back