• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilke SAS Norge-maskiner er malt om?

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg registrerer at SAS har begynt å male om SAS Norge-flyene tilbake i de vanlige SAS-fargene. Ser at det ikke bare er det norske flagget bak og foran som blir erstattet med de tre skandinaviske, men at hele flykroppen lakkeres på nytt. Scandinavian-titlene er også tilbake motorene. De maskinene jeg har sett (og også fløyet med) fremstår nesten som nye - utrolig blanke og fine. Ser at det også har kommet nye slagord ved inngangen til flyet, bl.a. en henvisning til nettsiden. Foreløpig har jeg sett følgende fly:

Per 4/11/2012
Boeing 737-600
LN-RCW
LN-RPX
LN-RRY
LN-RRZ


Boeing 737-700
LN-RNN
LN-RNO
LN-RPJ
LN-RRN
LN-TUJ
LN-TUK
LN-TUM


Boeing 737-800
LN-RCN
LN-RCY
LN-RCX
LN-RPL
LN-RPM
LN-RPO
LN-RRT
LN-RRU

Er det flere maskiner som har fått de "gamle" fargene?
 
Last edited by a moderator:
Har også lagt merke til det....
og det ser bra ut!
og det er på tide....er en del av 600 maskinene spesielt som begynner å se litt slitne ut på nært hold....mye synlige nagler og bolter...
 
Finns det några bilder på dessa?

Javisst finnes det bilder. Jeg starter med noen før og etter bilder av et fly som så temmelig grimt ut. LN-RPJ med det klingende navnet "Grimhild Viking", hun gikk i høst fra å være den grimme ælling til å bli en (nåja nesten iallefall!) svane!
Her er hun fotografert på besøk i Tromsø den 9/10-10:
031.jpg


032.jpg


036-1.jpg

Så gikk det et par måneder før jeg tok disse bildene på årets mørkeste dag, 21/12-2010 disse er også tatt i Tromsø.
212.jpg


213.jpg


217.jpg
 
Du kan legge LN-RRT til i den lista. Det kan du forsåvidt gjøre med LN-RRN, selv om den vel aldri fikk SAS Norge fargene...:fly
 
Du kan legge LN-RRT til i den lista. Det kan du forsåvidt gjøre med LN-RRN, selv om den vel aldri fikk SAS Norge fargene...:fly

Takk! Jeg har oppdatert den første posten.

Takk også for bildene - som understreker den vanvittige forskjellen mellom de to flyene. Ble utrolig positivt overrasket da jeg fløy LN-RPX til London i desember - vi tok buss til flyet og fikk gå en liten runde rundt det på vei mot inngangsdøren.

Synes lenge det største problemet har vært falmede røde motorer, men det tok de tak i for en tid tilbake, så de fleste motorene er nå røde og fine.

Norwegian fortjener også ros for at de til slutt begynte å male helter igjen på flyene sine - det var ganske mange år der brorparten av flyene hadde hvite haler.
 
LN-RCW kan legges til listen.

Boeing 737-600
LN-RCW
LN-RPX

Boeing 737-700
LN-RPJ
LN-RRN

Boeing 737-800
LN-RCN
LN-RCY
LN-RRT
 
Last edited:
Fløy med RCY i dag. Fin utenpå, og den har fremdeles 2+3 på de første radene. Det skal vel endres snart?
Flighten var egentlig oppsatt med -400 og jeg hadde valgt rad 12 (nødutgang) for noen uker siden. Jeg ble litt nervøs for at rad 12 plutselig var en vanlig rad når jeg så at det var en -800 ved gate. Det var det ikke, rad 12 var nødutgang på dette flyet også. På de fleste -800 er det vel rad 16 om jeg husker riktig.
 
Last edited:
Noen som vet når SAS har tenkt å gjennoppta arbeidet med å male om? Er endel maskiner nå som begynner bli ganske så slitne og skabbete utvendig
 
Back
Top