Re: Hvilke ruter bør Norwegian starte opp eller forsterke til Sommer 2007
Originally posted by laurenz
Hva med;
OSL - KEF
OSL - MRS
OSL - EDI
TRD - ARN
TRD - KRS
WAW - STN
WAW - AMS
De to siste og OSL-MRS er vel de jeg kan se for meg som sansynlige her, dog er egentlig både KEF og EDI egentlig outsidere. Skal aldri si aldri!
På TRD-ARN er WF allerede inne med 3 daglige (1? lørdag og 2 søndag) så der ble nok DY for sent ute. OSL-KRS kommer nok lenge før TRD-KRS.
Originally posted by radeon
Trondheim mangler en del utenlandsruter. AirBaltic og Nordicair har mange ruter fra BGO som Norwegian kunne hatt tilsvarnde fra Trondheim

-p)
Trondheim - Riga
Trondheim - roma
Trondheim - København
Trondheim - Paris
Riga, Roma og Køben tror jeg nok ikke vi i bartelandet skal forvente.
Riga og Roma kommer nok om ikke så mange år, men det er nok rett og slett andre destinasjoner som står først i kø. Hva Køben angår, så gjelder det jeg sa om ARN.
Paris - se under

Forøvrig heter vel selskapet du tenker på FlyNordic. De og Air Baltic har hele en linje hver fra BGO, så 'mange' er det vel kanskje ikke?
Originally posted by Lillingen
Bergen - Tromsø
Tromsø - Helsinki
Oslo - Zagreb
Oslo - Moskva
Oslo - Helsinki
BGO-TOS? Tjaaa.. WF har jo åpnet her, men det bare en gang om dagen. (Og hørte jeg noe om sommerrute?)
TOS-Helsinki? Nææ.. Med AY-Interline so hadde det nok solgt, men ikke som point to point.
OSL-Zagreb er nok ikke så usansynlig. En hel del turisme, og mange 'nye nordmenn' derfra.
OSL-Moskva er jeg nok også litt tvilsom til.
OSL-Helsinki flys vel av både AY og KF (SK) endel ganger om dagen, men jeg ser ikke bort i fra at det kanskje eksisterer litt marked der ennå.
Ellers holder jeg en knapp på TRD-PAR og TRD-AGP, muligens også WAW.
Kan også se for meg TOS og/eller EVE-STN.
Dæsken så mye jeg skrev.. begrunnelser også gitt.. bare håpe at jeg siterte korrekt