Hvilke flymodeller har du?

Jeg har fått mange fra Phoenix i det siste. De er veldig bra! Ellers er det mest Gemini og Phoenix det går i hos meg. (1:400)

ja ja samma det... mener bare at du heller skulle oppsumert de som var modeller og ikke ta med leke fly med gigantiske hjul. Skulle jeg gjort det samme hadde jeg nesten vært oppe i 140 fly ! :D

Hvilke modeller er ( Godkjent ) å samle på? Er jo tusen forskjellige. Er premier plane greit nok? Er jo billige i forhold til en del andre merker

Hvilke modeller er ( Godkjent ) å samle på? Er jo tusen forskjellige. Er premier plane greit nok? Er jo billige i forhold til en del andre merker
JA selvfølgelig, men de er jo ikke så fine som SkyMarks',Gemini's, Herpa's og Phoenix' sine modeller. Her kan du jo se forskjellen (den ene er billig, og den andre er fin):

picture.php

PremierPlanes Thomas Cook A330-200 - 60 svenske kroner

picture.php

SkyMarks Airone A320-200 - 50 Euro

(bilder av: flyfredrik)

JA selvfølgelig, men de er jo ikke så fine som SkyMarks',Gemini's, Herpa's og Phoenix' sine modeller. Her kan du jo se forskjellen (den ene er billig, og den andre er fin):

picture.php

PremierPlanes Thomas Cook A330-200 - 60 svenske kroner

picture.php

SkyMarks Airone A320-200 - 50 Euro

(bilder av: flyfredrik)

Takk for et godt svar

Ok, ser bra ut på bilde, og koster jo en formue, så gikk trodde at dette kanskje var top modellene

Hvis du ser litt nøyere etter, så ser du at de ofte photoshopper et bilde av den ekte maskinen oppå et stativ ... Den du linket til ser forøvrig ut som en modell .. men det er ikke nødvendigvis deres.

Når man lager på bestilling, er det ikke alltid man har en tidligere laget modell å ta bilde av .. ;)

Lockheed%20L-1011%20TriStar%20500%20ATA.jpg

Premier planes minner vel ganske mye om Flight miniatures men med litt mer detaljer (spesielt på vingene) Ellers så er premier planes veldig gode for prisen! har mangen premier planes selv, men jeg foretrekker Skymarks! Har mangen av disse også på hylla. Skymarks lager tunge og solide modeller i rensin/plast. :)

Last edited:
Premier planes minner vel ganske mye om Flight miniatures men med litt mer detaljer (spesielt på vingene) Ellers så er premier planes veldig gode for prisen! har mangen premier planes selv, men jeg foretrekker Skymarks! Har mangen av disse også på hylla. Skymarks lager tunge og solide modeller i rensin/plast. :)

ENIG, SkyMArks lager detaljerte fly :colgate:, men som fredrik (svgspotter) sa, for du mye fly for penga til en Premier Planes. Lykke til med samlingen din Toftos

Har akkurat startet å samle på modellfly så har ikke flere enn disse :

Delta 777-200LR 1:200
U.S coastguard C-130 hercules 1:130
747-400 1:500
MyTravel Airbus A330-200 1:200

Har nylig begynt å samle sånn smått på fly igjen. Hadde mange fly når jeg var liten gutt, og bygde mange plastikkbyggesett. Ikke mange av de som fortsatt er i live, ble nok mang en flystyrt da. Men jeg har igjen noen snap-in modeller og litt andre saker.

Fremover kommer jeg til å holde meg til 1:200 modeller, iallefall av passasjerfly. Og i all hovedsak fly jeg har flydd med.

Her er de jeg har:

Snap-in modeller (stort sett 1:200)

KLM 747-400
British Airways Airbus A380 (1:250)
SAS MD-81 (SE-DIR, Jannefarger)
Braathens SAFE 737-200
Sterling 727-200
Air Europa 757-200
Britannia 757-200
Britannia 737-800

En SAS 737-800w og en Dash 8-400 (1:100) er på vei i posten.

Ukjent skala/fabrikant

South African Airlines 747-300 (plastbyggesett)
Harrier Jump Jet
Lockheed SR-71 Blackbird
Grumman F-14 Tomcat

De tre sistnevne er av samme serie. Ganske store plastmodeller.

Republic P-47 Thunderbold
Northrop P-61 Black Widow
Lockheed Martin F-22 Raptor

For et par år siden fikk jeg ånden over meg og bygde et RNoAf F-16 AMLU i skala 1/48. Ble en stor og fin modell til slutt!

Har ingen planlagte modellkjøp fremover. Skal få tak i en Norwegian 737-800 neste gang jeg er på gardermoen, og så er jeg på utkikk etter den gamle Widerøe Dash8-300 modellen. Om noen har en de vil bli kvitt, så si fra!

Back