Hvilke fly fra SAS og Norwegian har winglets?

Alle 800-er i Norwegian har det, av 300-ene har KHA, KHB, KHC og KKX winglets. Såvdt jeg vet...

Hvorfor vil du vite dette?
 
Alle 800-er i Norwegian har det, av 300-ene har KHA, KHB, KHC og KKX winglets. Såvdt jeg vet...

Hvorfor vil du vite dette?

Ok, takk for svar, vet du SAS flyene?

Ingen spesiell grunn egetlig, bare lurte :)
 
Last edited:
Unnskyld kommentaren min, men det går faktisk ann å fine slikt på diverse nettsteder, et raskt Google søk kan ofte være lurt før man spør.

Du får slite deg igjennom disse listene.
http://www.planespotters.net/Airline/SAS
http://www.planespotters.net/Airline/Norwegian-Air-Shuttle

Planespotters fungerer bra ja :)

(Et forum er jo nettopp for at "de-som-vet-mer" skal hjelpe/diskutere med "de-som-ikke-vet-så-mye". Noen er jo nye.. og da hjelper det ikke å "jage" dem ut fra forumet til Google)
 
Nei. Det lages ikke winglets for -600. -400 og -500 brukes vel mest på korte hopp på vestlandet, og da er winglets mindre viktig.
 
-400 og -600 er ikke sertifisert for winglets
Syns det er merkelig at -400 ikke er sertifisert, mens -500 er det.
Skulle tro at det var mer å hente på -400 siden den er større/tyngre, flere er produsert og gjerne brukes på lengre legs.
 
Skulle tro at det var mer å hente på -400 siden den er større/tyngre, flere er produsert og gjerne brukes på lengre legs.

Mye som kan spille inn bl.a at noen må betale for det og det må være teknisk mulig
 
Syns det er merkelig at -400 ikke er sertifisert, mens -500 er det.

Det betinger at en operatør stiller en maskin til disposisjon over en periode på ca 6 måneder, og det ver det ingen som var villige til. Continental lånte bort en -500. Westjet ønsket winglets på -600, men trakk seg og dermed var det ingen slike tilgjengelige heller.
 
Back
Top