Hvilke alternativer finnes ved en SAS-konkurs? (Merget)

Re: Hvilke alternativer finnes ved en SAS-konkurs?

Dersom SAS skulle gå ned, og noen andre ta over sjappa. Hvordan er flåtestatusen til de store tunge nå om vinteren? Tenker spesielt KLM og Lufthansa, de flyr jo en del på Norge fra før av.

Jo mere jeg tænker over det, jo mere tror jeg på en Tyrolean-model med Blue1 som det videreførende selskab.

Og så skal man bare kaste SAS som merkevare ut av vinduet ?

Til tross for alle problemer som selskapet møter i dag står fortsatt SAS sterkt som merkevare.
Om SAS går konkurs og et nytt selskap oppstår vil muligens navnet "Scandinavian /Scandianavian Air" bli en løsning.
Elementer i et sterkt merkenavn vil bli beholdt.
Det kan bli litt som Swiss og Swissair.

Imidlertid tror jeg ikke på noen konkurs.

Til tross for alle problemer som selskapet møter i dag står fortsatt SAS sterkt som merkevare.
Om SAS går konkurs og et nytt selskap oppstår vil muligens navnet "Scandinavian /Scandianavian Air" bli en løsning.
Elementer i et sterkt merkenavn vil bli beholdt.
Det kan bli litt som Swiss og Swissair.

Imidlertid tror jeg ikke på noen konkurs.

Scandinavian Air Service :D

Det står da stadig Austrian på flyene til Tyrolean. Operasjonene markedsføres som Austrian (operated by Tyrolean).

Scenarie: Hvad nu hvis... SAS var gået konkurs

SAS er reddet og det er vi selvfølgelig mange, der er glade for.

Men hvad nu hvis selskabet ikke var blevet reddet?

Jeg kunne godt tænke mig at have set de planer, som konkurrenter måske havde udarbejdet i tilfælde af en konkurs. Dem kommer vi formentlig aldrig til at kende, men hvad tror I Norwegian, Lufthansa, Ryanair og alle de andre havde i tankerne i dagene op til redningen af SAS?
Da Cimber Sterling gik konkurs, havde Norwegian hurtigt en plan klar. Mon ikke adskillige selskaber har tænkt i samme baner, i forbindelse med SAS? Der har tidligere været snak om alle Ryanairs parkerede fly, som relativt hurtigt ville kunne sættes ind i Skandinavien, men hvilke andre planer tror I vi kunne have set præsenteret i de efterfølgende dage?

Re: Scenarie: Hvad nu hvis... SAS var gået konkurs

Det vil bli en hypotetisk diskusjon.

SAS er her og vil fly som normalt, og mere til, fremover.

Re: Scenarie: Hvad nu hvis... SAS var gået konkurs

Det vil bli en hypotetisk diskusjon.

SAS er her og vil fly som normalt, og mere til, fremover.

Det er sandt og det er også derfor jeg har placeret tråden i "småprat".

Jeg var bare interesseret i at høre om folk havde gjort sig nogle tanker på dette område.

Back