Hvem spiser EB Gold bagassjelapper?

Tror også flere på Værnes og OSL har "bagasjelapp-sjuttu", der har det forsvunnet maaange de siste par årene.. Sluttet med fancy greier, kjører kun EBG-lappene som er bestilt i betydelig antall de siste år.. Forsvinner minst 1 pr mnd.. Minst..

Kim

EBG-lappene er utrolig dårlige, faller av hele tiden. Ser EBG-lapper liggende rundt omkring daglig. Både ved bagasjebånd og i lasterom

Men Scanair-taggen holder! Eneste bakdelen er at man enten beholder hele kofferten eller legger den sist på båndet. ;)

Min erfaring er at EBG-tag'en holder 2 - 3 turer. Har nå modifisert den med stålwire fra Swiss, og det ser så langt ganske lovende ut. Wire'n gjør at kortet henger ganske fritt og har stor bevegelighet, det kan være en fordel.

Ikke akkurat rocket-science dette her, med morsom lesing:)

Last edited:
Kjøp strips fra Clas Ohlson. Litt DIY og man har en løsning som det må saks/klippetang til for å bryte opp.

Kjøp strips fra Clas Ohlson. Litt DIY og man har en løsning som det må saks/klippetang til for å bryte opp.

jeg bestilte disse wirene (link under ) fra Ebay.. for 2,60$ med frakt ! disse tåler alt ! solide og gode :) 15NOK er ikke mye for 5 stk. har bestilt 3 pakker med disse. Nå kan de bare prøve og stjele dem...
her er ett bilde fra min "lille" innskjekket bagasjen med slike wire.

http://www.ebay.com/itm/32107614621...eName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

Attachments

• IMG_2499.jpg
    IMG_2499.jpg
    44.1 KB · Views: 369
Last edited:
Crew-taggen til SAS i forbindelse med Schengen kostet titusenvis å utvikle, og involverte en hel haug med representanter fra alle relevante avdelinger (stuere, lost and found, cabin, cockpit).

Da den endelig ble godkjent (av alle engasjerte) for bruk, viste den seg helt ubrukelig. En bråte umake og penger fultgte av at SAS måtte transportere akterutseilte crew bags over halve Norden.

Tips: Vi bestilte alle metall-tags i New Dehli av selgerne utenfor ankomsthallen. Den taggen kreves trolig en hydrogenbombe for å slite av. Selv ikke i CPH klarte de det. ^_^

Kostet 14 kroner eller noe.

Det enkleste er å oppgradere koffertene deres til en som har integret bagasjelapp. ;)

Enig. Like greit å ikke reklamere med hvor mye man reiser - det kan av enkelte tolkes som et signal om at man har god råd og at innholdet i kofferten derfor kan være interessant.

På håndbagasjen, derimot...

jeg bestilte disse wirene (link under ) fra Ebay.. for 2,60$ med frakt ! disse tåler alt ! solide og gode :) 15NOK er ikke mye for 5 stk. har bestilt 3 pakker med disse. Nå kan de bare prøve og stjele dem...
her er ett bilde fra min "lille" innskjekket bagasjen med slike wire.

http://www.ebay.com/itm/32107614621...eName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

De kan vel skrus opp på noen få sekunder? Fordelen med strips er at man MÅ ha verktøy for å rive av driten, spesielt panserutgaven.

Link til Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/no/Buntebånd/Pr220522001

(Nei, jeg jobber ikke for dem! ;) )

Last edited:
Enig. Like greit å ikke reklamere med hvor mye man reiser - det kan av enkelte tolkes som et signal om at man har god råd og at innholdet i kofferten derfor kan være interessant.

På håndbagasjen, derimot...

Helt enig i det du skriver der, etter litt frem og tilbake så tar jeg av alle taggene uten om EBG taggen. jeg får jo pri-tag i check in, og det får holde! Men på håndbagasjen blir det en helt annen sak..... :)

Mvh
KLM 1200

De kan vel skrus opp på noen få sekunder? Fordelen med strips er at man MÅ ha verktøy for å rive av driten, spesielt panserutgaven.

Det har jeg ikke tenkt på.. :O

Legger kjemisk metall inni gjengene på skrue hode. eller går te verkstedet og sveiser dem fast ! :)

Strips kan jo bare trekke rett ut igjen, det er jo 1mm flipp inni hode, ett nøkk så er den løs :)

Det har jeg ikke tenkt på.. :O

Legger kjemisk metall inni gjengene på skrue hode. eller går te verkstedet og sveiser dem fast ! :)

Strips kan jo bare trekke rett ut igjen, det er jo 1mm flipp inni hode, ett nøkk så er den løs :)

Du mener det? Jeg gir deg 500 kroner cash hvis du får til å dra løs de stripsene jeg bruker. ;)

Kan se ut som de jeg bruker er ca. 7 mm i bredden. Jeg har klipt av endestykket - pent er det ikke - men det var vel heller ikke derfor denne løsningen ble valgt :)

Du mener det? Jeg gir deg 500 kroner cash hvis du får til å dra løs de stripsene jeg bruker. ;)

Kan se ut som de jeg bruker er ca. 7 mm i bredden. Jeg har klipt av endestykket - pent er det ikke - men det var vel heller ikke derfor denne løsningen ble valgt :)

HEHE, ja jeg tror det ! :) med litt kraft og rett vinkel så vips er den oppe :)

de metall keyrings eg har så tar det 10 sek for og åpne selve gjengehodet. :) men de som stjeler med, hva bruker de dem til ?

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hva er vitsen med å ha på bagasjetagene? Er det fordi bagasjen kanskje får priority selv om de glemmer å sette på den orange markøren i innsjekk?

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hva er vitsen med å ha på bagasjetagene?

Disse det er snakk om her er navnelapper. Skulle den bli borte er det en fordel å ha merket den ved navn. Har selv opplevd å få selve bagasjeraggen revet av, så er da greit å ha merket kofferten. Men det er da en fordel av disse navnetaggene er litt mer solide enn SAS sine

Back