Hvem spiser EB Gold bagassjelapper?

VirreVapp

ScanFlyer Silver
Da var det på tide å finne frem koffertene igjen, og da jeg så at begge koffertene manglet sine EBG-navnelapper begynte jeg å tenke... Og det er farli' det..

De ble borte med Norwegian fra cph sist vi reiste. 3-4 andre EBG-navnelapper er borte på ruten trd-rygge da den gikk. Der røyk også Pandion baggasjelappen. Ungenes småtroll lapp henger på fremdeles... Er det noe i Røros flyservice/Norwegian som har det litt ekstra gøy på jobben, og napper av EB-navnelapper? Eller er det bare tilfeldigheter??

Re: Hvem spiser EB Gold bagassjelapper??

jeg har opplevd dette to ganger:
da jeg fløy med iberia tror jeg da var, fikk jeg beskjed ved sjekk inn om at vi måtte ta av LH navnelappene.
en annen gang, så tok KLM av SAS *G navnelappene i transit i ams (de måtte ha tatt de av manuelt da disse var festet veldig godt). Baggasjen kom ikke frem på denne turen, og ble borte i flere dager, var jo vanskelig for dem å finne den når den ikke hadde noen eierinfo..
Litt rart dette her. noen som vet om dette er offisiell policy?

Uansett hva man flyr med så rives de lappene utrolig fort av. Spesielt med den plastikremsen. Den gamle skinnbeltet holder mye bedre, selv om ofte er det rett og slett plasten i taggen som ryker i festet

Uansett hva man flyr med så rives de lappene utrolig fort av. Spesielt med den plastikremsen. Den gamle skinnbeltet holder mye bedre, selv om ofte er det rett og slett plasten i taggen som ryker i festet

Jepp, samme problemet her, SAS lappene ryker i plasten ved festet. Har ikke opplevd at de har blitt nappet av men så sjekker jeg sjeldent bagasje utenfor Star Alliance.

Savner også den gamle skinnreima! Billig og dårlig den plaststroppen de har hatt de siste årene. Selv bruker jeg en metallremse på SAS kortet som egentlig var noe jeg fikk til FTL kortet mitt av Lufthansa.

De bagasjedingsene jeg har faatt i posten de siste 10-15 aarene (de med en MD som spyr ut sort roeyk), blir utrolig fort oedelagt, til med paa carry on..

Det har vaert en del konspirasjonsteorier om at SAS eller SGS ansatte roekker disse av med vilje, men det var for mange aar siden. At DY ansatte eller kontraktshavere gjoer det er sikkert mulig, men at det er offisiell policy eller at noen ber deg ta av navnelapper, har jeg aldri hoert om, det stemmer garantert ikke

Min gamle SAS RVC tag som snart er 20 aar gammel, er still going strong sammen med Eurobonus Gold tagen fra sent paa 90 tallet, men naa er det jo utrolig sjelden at jeg sjekker bagasje.

Har selv stusset over dette da jeg har mistet noen FB tagger mellom OSL og AMS, de må nesten ha blitt fjernet for hånd siden til og med skinnbeltet med spenne er borte.

Emirates sine complimentary tags er faktisk av den mer solide sorten. Elastisk gummistropp som sitter i en metallring i plastkortet, sitter som et skudd! Definitivt den taggen som har overlevd flest turer så langt.

Attachments

• EKtag.jpg
    EKtag.jpg
    66.4 KB · Views: 710
Så er det bare at blive elite hos CX. Her får man nemlig stålwires med fatning/gevind til fastgørelse af baggage tags!

Tror nesten jeg har tilgode å miste noen jeg. Men jeg har stort sett brukt haugamle SAS badger og nylig noen BA greier. Høres jo merkelig ut om handling skulle gidde å rive dem av?

Tror nesten jeg har tilgode å miste noen jeg. Men jeg har stort sett brukt haugamle SAS badger og nylig noen BA greier. Høres jo merkelig ut om handling skulle gidde å rive dem av?

Jeg har brukt mange forskjellige typer, men fester dem slik at de ikke henger og slenger. Kun mistet en tag, og den hang og slang på et kolli der jeg ikke fikk skjermet den. Festestroppen hang på plass, tom.

Har heller ikke mistet en tag, og jeg tviler sterkt på at noen på handling har tid eller interesse av å plukke av tags.

Når det er sagt vil jeg si at det er utrolig at du må opp til Pandion før SAS gidder å spandere et skikkelig feste. Skulle tro at en EBG ga nok omsetning til å tilby litt bedre kvalitet som ikke ryker bare du ser på bagasjen. Men dette er ratt en helt annen diskusjon :)

Verken Platinum eller de sorte Amex-taggene mine har sjelden overlevd mer enn et par turer til tross for solide skinnremmmer... Grrr...
CX Diamond derimot; Holder godt, metallsnor og hologramskrift.

Tror også flere på Værnes og OSL har "bagasjelapp-sjuttu", der har det forsvunnet maaange de siste par årene.. Sluttet med fancy greier, kjører kun EBG-lappene som er bestilt i betydelig antall de siste år.. Forsvinner minst 1 pr mnd.. Minst..

Kim

Fra www.blueplanetsecurity.com/luggage-locks.html:

claims-locks_damaged.gif

Back