Hvem skulle trodd det!

Utrolig flott gjort Stein, ingen tvil!" :)

Ved gate'n til venstre sto det en MD-82. Da den pushet, sa hun: Det var et sånt fly Spanair crashet med, var det ikke? Det hadde hun fått med seg. Det var da kapteinen fikk utfolde seg om favorittflyet sitt! Need I say more! Skulle ønske at SAS.DK hadde satt inn en MD på turen. Jeg fikk snakket litt om Airbus og Boeing-filosofi vedr. flykonstruksjon og operasjon, men med 16 år på DC-9/MD-80 fikk jeg egentlig sagt det meste.

:devot:

En venninne av meg pleier alltid si fra til cabin crew før avgang, og blir nesten uten unntak fulgt opp på en veldig fin måte. Pre-9/11 pleide hun veldig ofte å bli invitert foran, og satt gjerne på klapp mesteparten av turen. :)

Men - denne tilnærmingen krever at man selv har et avklart forhold til angsten sin, og tør å innrømme det. Hun er forresten den jeg kjenner som har fått best service hos KLM - med klar margin.

Hyggelig lesning dette her. Selv er jeg jo av de som for egen del flyr altfor sjelden, men jeg har erfart at samtale og informasjon har hatt betyndning for kolleger jeg har reist sammen med og som har vært redde underveis.

Angst er ikke noe man kan løpe bort fra eller forklare bort. Men å gi av sitt nærvær og sin forståelse ved å lytte og være til stede med den tiden det tar, det er å gå noen skritt med et medmenneske som trenger deg!

Back