• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvem skal dekke overtidsgebyr hos bilutleieselskap?

NordicMaster

ScanFlyer Blue
Før jul kjøpte jeg flyreise og bil-leie i samme booking på en av de store, nettbaserte reisebyråene. Da flyet var forsinket inn (ingen grunn til forsinkelsen oppgitt) så kom jeg frem etter kontorets åpningstid. Bilutleieren (en av de store utleierne) holdt fortsatt åpent for meg, men belastet et gebyr på €35ish (Vel verdt pengene).

Mulig det er litt smålig å søke dette refundert, men jeg er mer ute etter et prinsipielt svar (for bruk senere i andre tilsvarende situasjoner). Er det jeg, reisebyrået, flyselskapet eller forsikringsselskapet (jeg har Europeiske reiseforsikring) som skal dekke denne type utgifter?

Last edited:
Forsikringsselskapet dekker ofte kostnader som følge av forsinkelser, men en egenandel og et tak.

Hvis reisebyrået er i Norge kan hende at pakkereiseloven gjelder og den gir deg mange rettigheter, men her er ganske på tynn is i forhold til detaljer.

Back