Hvem kommer til Rygge

Jeg glemte visst "Ingen" :)

Ellers ser meningene ut til å sprike såpass at noen bør få rett.

Jwg tror på DY og Sterling -tror begge selskapene vil satse på europa som de gjør på OSL og kanskje Ryan vil ta noen turer også til kjente plasser som fra på Torp.

Har ingen aning - bare synser som alle andre -men noen vil ta markedet fra østlandet mellom Oslo/Romerike -østfold og noe fra Svenskesiden utover mot Gøteborg.

Vi må synse rem til vi vet noe :cry:

Jan

Nope! Jeg tror ikke det blir Ryanair - men jeg skjønner ikke den kommunistiske holdningen fra vestsiden av fjorden som holder "godene for seg selv"...

Originally posted by EB

Nope! Jeg tror ikke det blir Ryanair - men jeg skjønner ikke den kommunistiske holdningen fra vestsiden av fjorden som holder "godene for seg selv"...

Ja fysj.. At folk vil beholde jobbene sine er jo rett og slett jævlig egoistisk.. Vi burde skamme oss! :rolleyes:

Tja! Ja fri konkurranse er kjempebra - bare den ikke kommer for nær...

Fri konkurranse er bra. Men man må ha lov å bli lei seg om man mister et godt tilbud.
Skulle ikke være så vanskelig å forstå det, og bør en bør ikke bli fremstilt for å ha kommunistiske holdninger av den grunn.

EasyJet tror jeg kanskje vil unngå Rygge fordi det er en sekundærflyplass, og jeg blir veldig forundret dersom Wizzair, SkyEurope eller noe annet europeisk selskap skal åpne på sikt 10-12 destinasjoner. Norwegian er jeg redd har det i kjeften, så jeg satser på et litt småvinglete Sterling.

Jeg har Sterling som en mulighet , og om Sterling begynner å fly RYG-CPH , så må vel SAS.DK starte opp ? , muligens med Q400, eller Cimber initielt ?

Er det nødvendigvis sagt at det blir mindre trafikk på Torp (ikke mitt ønske) selv om Ryanair skulle starte på Rygge...i tillegg til Torp!

Originally posted by EB

Er det nødvendigvis sagt at det blir mindre trafikk på Torp (ikke mitt ønske) selv om Ryanair skulle starte på Rygge...i tillegg til Torp!

Ja troligvis vil det bli det. En stor del av Ryanairs passasjerer kommer faktisk fra Oslo, tro det eller ei. Og de vil nok heller foretrekke å reise til Rygge fremfor Torp.
Starter de flyvninger til London for eksempel, vil det være lite trolig at man opprettholder 3 daglige avganger fra Torp.
Og jeg har liten tro på at OM de starter flyvninger fra Rygge, med 10-12 destinasjoner, vil beholde alle de nåværende rutene fra Torp (66 ukentlige avganger - i snitt nesten 10 avganger pr. dag).

Vel, Torp er en veldig bra flyplass, og scorer veldig veldig høyt på passasjertilfredshet.
Men når beslutninger skal tas, er det penger det kommer ann på. Ikke hvilken flyplass som er best eller værst.

Ja , tenk på hvilke diskusjoner vi ikke hadde hatt om det ikke hadde blitt brukt vazelin på Stikkvannsåsen [Hurum]

Back