Hvem har Norges fineste innflygning?

Hva i alle dager gjør Gardemoen på en slik liste?

Har ikke landet på alle på listen, men må si at Ålesund imponerte da jeg var med på en landing der. Guidet noen utenlandske turister ombord og de ble helt stumme.

Kan ikke skjønne at SOG ikke er med her, de fineste landingene jeg kan huske i Norge er SOG og MOL. Kan ikke skryte på meg å ha landet på alle på listen, men over halvparten - og SOG vinner klart over dem, den var fantastisk, med en "dramatisk" innflyging langs fjellsiden med nydelig utsikt. Føltes litt actionfylt for en som ikke er vant til de plutselige "droppene" og rykk og napp som man kan få under en Dash-approach. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Hm0Q5gQwPls

Last edited:
Har ikke vært innom så altfor mange plasser i Norge, men den fineste innflygningen jeg har hatt var inn til LYR. Er man heldige med været og sitter på høyresiden i flyet, så er det helt fantastisk vakkert!:)

Jeg kan skryte på meg å ha landet på alle på lista, men den som har gjort mest inntrykk på meg var Honningsvåg/Valan.

Av de på lista; Bodø fra sør om man kommer lavt inn opp langs kysten til bane 07. En kort innflygning til bane 25 kan også være spektakulært fra sør..

Mye fint i dette landet.
-Nedstigning mot Kvernberget en klar vinterdag
-Forbi Preikestolen på vei mot Sola
-Haukåsen sier seg selv, temmelig dramatisk natur på alle sider
-Synes også Notodden er fin å fly inn til en kald vinterdag når sola skinner på en hvit Gaustadtopp

Sier meg enig i 'kritikken' mot Oslo, er vel kun selvgode østlendinger som har stemt frem akkurat den! Værnes er helt OK hvis man flyr inn over Trondheim, men dødskjedelig om man kommer fra svenskesiden.

Har flydd lite innenriks selv, men av de på akkurat den listen synes jeg Flesland er mest attraktiv.

Sier meg enig i 'kritikken' mot Oslo, er vel kun selvgode østlendinger som har stemt frem akkurat den! Værnes er helt OK hvis man flyr inn over Trondheim, men dødskjedelig om man kommer fra svenskesiden.

Innflyginga fra øst kan være fin den óg. Har vært med på at DY "vridde" seg over den siste åsen i lav høyde en finværsdag - utrolig kult :)

Ellers er jeg enig i at OSL er kjedelig. SVG kom ikke med på lista, men syns ikke innflyginga fra nord over ryfylke samt over byen er så verst. Innflyginga fra sør derimot... der er det nada å se på.

Jeg har ikke vært mye på kortbanenettet, men innflygningen til Tromsø fra sør er jo veldig flott. I tillegg liker jeg godt innflygingen til BGO (satt på klappsete en gang fra TRD til BGO, og det var vel rett og slett noe av det flotteste jeg har sett).

BGO er fin, uansett om det er fra sør eller fra nord.

OSL er drittkjedelig og hører overhode ikke hjemme på en slik liste.

Bergen er best fra øst, nedover Hardangerfjorden, rundt Tysnes og så å lande mot nord. Gjerne om sommerende med en lokal kaptein som tar turen nedover i lav nok høyde. :)

-A

Hehe... Man mener vel sin lokale flyplass har best innflygning. Byer med nettaviser som har vist til undersøkelsen leder stort (AES/TRD) Forsåvidt intet galt med det. Syntes selv Bergen og Tromsø har flotte innflygninger. Kan egentlig ikke svare på spørsmålet siden jeg ikke har flydd til alle plasser.

Back