Hvem bør jeg velge, Delta eller KLM?

fjasebase

ScanFlyer Gold
Hvem bør jeg velge, Delta eller KLM?

På long haul monkey class. Og har enkelte flytyper bedre seter enn andre i de 2 selskap?

Re: Delta vs. KLM

Fløy Delta A330 fra Amsterdam til Detroit (og 737 videre til SFO) i 2010. Satt i fremre del av economy, og det var meget komfortabelt, med brede seter, god benplass, grei mat og bra IFE. Det er min ene erfaring med Delta.

Bare gode erfaringer med begge selskap, skulle jeg valgt i dag ved likt reisetidspunkt og pris, ville jeg trolig valgt Delta. Er mest vant med A330 hos de. Grei mat, konstant drikkeservering (!) med store glass og isbiter, seter med god plass og meget god IFE.

Delta har fløyet meg over dammen flere ganger til Atlanta (fra Amsterdam og Stuttgart), og jeg har utelukkende gode erfaringer. På min første tur med dem, i november 2010, var det attpåtil jevnlig gratis påfyll av alle slags drikkevarer gjennom hele turen, som CC gikk og serverte. Dessuten alltid romslig kabin, god service og attpåtil litt humor i sikkerhetsgjennomgangen.

KLM har jeg mindre pent å si om. Trangeste monkeykabin jeg noensinne har opplevd på ic fra Amsterdam til Houston, aldri vært under to timer forsinket noen av de fire gangene jeg har fløyet dem ic, men i det minste god service ellers.

Ser ut som det blir delta da :)

Hva med connecting options? Skal videre US domestic. Brukte JFK sist, gikk som smurt, men kort connection hvis jeg velger JFK denne gang. Har valg mellom

AMS-JFK med 767-300 (1h49min connection i JFK)
AMS-DTW med 747 (2h18min i Detroit)
AMS-ATL med 747 (1h49min eller 2h49min i ATL)
AMS-MSP med A333 (2h38min i MSP)

Basert på transfer og flytype, hva skal jeg velge?

Spørs hvor du skal videre til. Uten å vite dette, så hadde i hvert fall jeg valgt MSP. Om du skal til østkysten, så blir svaret et annet.

Atlanta er en veldig grei transferflyplass, og har også fått de nye automatene, som burde hjelpe på hastigheten i passkontrollen, selv når det er travelt.

Basert på transfer og flytype, hva skal jeg velge?
Jeg ville kanskje ha valgt MSP, A330-maskinene som går syntes er veldig behagelige og det er alltid kort kø i immigrasjon der. Har sittet relativt langt bak i eco flere ganger, og aldri hatt mer enn 15-20 minutter i immigrasjon.

Atlanta er en veldig grei transferflyplass, og har også fått de nye automatene, som burde hjelpe på hastigheten i passkontrollen, selv når det er travelt.

Flyr DL utfra ATL, går det an å innhalere plagsomt lungestoff aka nikotin?:8:

Hvist du kan,gå for en rute med en A330-300.
Their GREEEEAT.
Etter som jeg har forstått det,er alle Delta A330-300 ikke opprinnelige Delta fly,men Nortwest.
Disse ble (av Nortwest) skikkelig godt utstyrt,like før Nortwest gikk konk,og Delta overtok alle A330-300 flyene.
Midt seksjonen på disse var Nortwest Pluss (business),men selges av Delta som vanlig økonomi klasse. (rad 10-26).

De er forlengst omkonfigurert til standard Delta.

Men ikke glem at 744's dager er talte ... catch it while you can.

Ble ATL på vei over og MSP på vei hjem. 744 og A333, så får man prøvd litt av hvert fra delta

Back