Hva ville vært en bra rute for et nystartet flyselskap?

Re: Hva ville vært en bra rute for et nystartet flyselskap?

TRD-SVG er nok ikke den letteste. DY har akkurat innført mellomlanding i BGO på sin ene daglige, og med god grunn: var ca. 40 pax sist jeg fløy den ruta med DY ;)

Mener å huske at det ble nevnt i en eller annen tråd at WF har en del -300 og -400 stående som gir dem relativt stor frihet til å velge flytype etter behov, men hvis -MOW er uenig, så er det mest sannsynlig ukorrekt. Vet at det er relativt tight hva angår -100-maskiner pga. mye service på gang.

Flyplassavgiftene i Norge ligger vel omtrent på gjennomsnittet i Europa.
 
Re: Hva ville vært en bra rute for et nystartet flyselskap?

Mener å huske at det ble nevnt i en eller annen tråd at WF har en del -300 og -400 stående som gir dem relativt stor frihet til å velge flytype etter behov, men hvis -MOW er uenig, så er det mest sannsynlig ukorrekt. Vet at det er relativt tight hva angår -100-maskiner pga. mye service på gang.
.

Det var før. Nå er det tight over hele fjøla ...
 
Re: Hva ville vært en bra rute for et nystartet flyselskap?

Men kan en tredje aktør overleve med de ville avgiftene man har i Norge?

Der man må være med og subsidiere jolly-flyplasser som Sandane, Volda, Værøy og Røst! For og nevne noen. Flere subsidiebomber finnes men kom på disse i farten.

Det er ikke utgiftene som er problemet, men inntektene. Eller rettere sagt mangel på sådanne. Hadde det vært passasjerer til å støtte flere operatører, så ville det også vært hardere konkurranse. Og hadde det ikke vært for statsstøtte på enkelte ruter, hadde det ikke en gang vært en ...
 
Back
Top