Flyet var leid ut til VASP som PP-SPC fra 11/11-1991-14/4-1993. Ble da brukt som LN-SUZ til 17/9-1993. Ble da til N733AR og flyr vel fortsatt for Arco. Bildet er altså tatt rett etter at BU hadde fått maskinen tilbake fra Brasil.
Er dette det berømte kakerlakk-flyet? Det var et fly som var utleid til et eller annet tropisk land, og kom tilbake med kakerlakker.
Jeg husker at de lot det stå ute på Bardufoss en beinkald vinternatt med alle luker og dører åpne i håp om å fryse dem ut. (Kan ikke garantere at det siste er sant, men det er ihvertfall en god historie.)
Er dette det berømte kakerlakk-flyet? Det var et fly som var utleid til et eller annet tropisk land, og kom tilbake med kakerlakker.
Jeg husker at de lot det stå ute på Bardufoss en beinkald vinternatt med alle luker og dører åpne i håp om å fryse dem ut. (Kan ikke garantere at det siste er sant, men det er ihvertfall en god historie.)
JA, nå husker jeg. Jeg jobbet på Bardufoss den gangen de angivelig skulle ha prøvd å fryse ut kakerlakkene, og fikk ikke det første bildet til å stemme med det jeg husket.
JA, nå husker jeg. Jeg jobbet på Bardufoss den gangen de angivelig skulle ha prøvd å fryse ut kakerlakkene, og fikk ikke det første bildet til å stemme med det jeg husket.
YS-08-C ble ikke leid ut, men inn til Braathens. Det var eid av TACA, og
hvis jeg husker riktig, så var det da TACA overtok/opererte den ene av
BU sine B767-200, at BU leide inn denne B737-200 fopr en kort periode.
YS-08-C ble ikke leid ut, men inn til Braathens. Det var eid av TACA, og
hvis jeg husker riktig, så var det da TACA overtok/opererte den ene av
BU sine B767-200, at BU leide inn denne B737-200 fopr en kort periode.
BU fikk YS-08C fra Boeing mens TACA fikk 767 LN-SUV fra Boeing, en slags byttehandel på utleiebasis om en kan si det slik.
YS-08C var hos BU fra sept 85 til april 86, da BU var i gang med levering av 6 nye B737-205 fra Boeing.
Tilbake til flyet denne tråden handler om, LN-SUZ (som var en av de nye som ble levert i 1986), så var den en av tre som ble leiet ut til Vasp i 1991.
Dette var mens BU var i full gang med innfasing av 737-505 og -405.