At det er liv laga, hersker det ingen tvil om.
Rygge er intet mindre enn en herlig lokalflyplass for Østfold og omegn, dessverre er det vanskelig å være like entusiastisk om den ene aktøren som dominerer trafikken.
Det blir et trist syn å passere lagerlokalene som en gang var en effektiv terminal.
Dette stiller jeg meg 100% bak. Jeg benytter Rygge og anser den som en meget effektiv flyplass. Lærer man seg Ryanair systemet å kjenne er det "smækk" inn og ut, rett før flyet går. Aldri mer enn 3-4 minutter fra jeg er ute av flytrappe til jeg sitter i bilen. Dessuten preges avgangene fra RYG i liten grad av innlands vomfyll som SK og DY ut fra OSL, som umuliggjør effektive dager i Baltikum og Polen uten mellomlanding og fuzz.
Har man lastet ned Ryanair App'en å gått gjennom alle spørsmålene om preferanser, så oppdager man også at selskapet tildeler deg ditt favorittsete dersom dette ikke er forehåndsbooket av andre. Elektronisk lagring av Pass og info gjør innsjekkingen til 4 tastetrykk på mobilen.
Ved OSL, vil jeg måtte legge inn betydelig mer tid inn og ut av flyplassen.
For meg med familie, barn og bikkje, som reiser mye og har nok av forpliktelser hjemme, så er det å viktigste å ha effektive reiser.
Da er det ikke så viktig å legge inn en time ekstra bare for å kunne laste opp en lounge bilde med et glass med prosent i for å dele på Snapp, Facebook eller Instagram.....
Ryanair kontrovers til side, for frekvente brukere er Ryanair meget bra.
Jeg opplever at jeg ikke er alene om dette og at det også har bygget seg opp en del forretningstrafikk på noen av rutene. Spesielt på Modlin og Vilnius.
Til sekundere destinasjoner hvor de flyr mot DY, og SK fra OSL, er de min ubestridte favoritt nettopp på grunn av effektivitet og forutsigbarhet. Såpass at jeg faktisk velger så langt det er mulig, å legge mine reiser og planer etter deres ruter og avganger og ikke motsatt.
At prisene er lave er egentlig ubetydelig for meg. De kunne vært mye høyere og jeg ville fortsatt valgt Ryanair ene og alene basert på argumentene over til de destinasjonene jeg selv ukentlig benytter.