Hva skjer med OY-MAA?

RuneGaus

Klovn
Heisann,

Noen som vet hva som hva skjer med OY-MAA? Ny maling på gang mon tro???
bildet er tatt @ CPH, 25jul07
 
Last edited:
WOW! Slikt har jeg aldri sett før... Blir morsomt å se hva som skjer...
 
Hmmm, er mulig jeg er helt på vidda her, men BRENDAS? Kan det hende at denne f.eks skal inn til slik en storjobb slik denne SK maskinen hmm, vart det BRH hadde? Hvor en etter så så mange år bytter ut en del av metallet i kroppen for å forhindre slike "Cabriolet" uhell som Hawaiian hadde for 25 år siden?
 
Lapjoint er det stedet der to plater møtes, og overlappes.

Der strippes det, og inspiseres, gjerne i forbindelse med C-sjekk.
 
Originally posted by BU662

Nixs da,

Det de gjorde var en lapjoint inspection. Flyet er rett og slett ikke lakkert etter denne sjekking. Kan tyde at Sterling har akkut flymangel.

Skal vi ta mangel på lakking som noe tegn på akutt flymangel så virker det som Braa^H^H^H^HSAS kansje har lidd av det i åresvis...

-A
 
Når en maskin nærmer seg ca 25000 cycles blir dette partiet forsterket,
dvs partiet ved de 8 første vinduer. Sikkert noen som huske Aloha-ulykken,
hvor den -200'en ble omgjort til en cabrio underflyging . Dette med -MAA er gjort for å forhindre at det skjer igjen. Men gjelder så klart alle maskiner som nærmer seg 25000 cycles
 
Originally posted by Leorim

Når en maskin nærmer seg ca 25000 cycles blir dette partiet forsterket,
dvs partiet ved de 8 første vinduer.

I en annen tråd her, så kom man vel frem til at det var ved 50.000 cycles at området ble forsterket?
 
Originally posted by Leorim

Når en maskin nærmer seg ca 25000 cycles blir dette partiet forsterket,
dvs partiet ved de 8 første vinduer. Sikkert noen som huske Aloha-ulykken,
hvor den -200'en ble omgjort til en cabrio underflyging . Dette med -MAA er gjort for å forhindre at det skjer igjen. Men gjelder så klart alle maskiner som nærmer seg 25000 cycles


Hvor mye er en cycles? Hvor mange cycles går det på en flytur?

(Vet det var litt klønete formulert, men dere skjønner sikkert)
 
Takk for svar... Makes sense: Sterling sparer der det er mulig! Men hva med Sterlings image og det inntrykk de gir passasjerer? :naughty:
 
hope I'm not too picky: det er hele flykroppen, ikke kun partiet ved de 8 første vinduer.... :p
 

Attachments

  • IMG5244filteredmini.jpg
    IMG5244filteredmini.jpg
    145.9 KB · Views: 30
Jeg tipper at denne maskinen vil se slik ut helt til den blir levert tilbake eller solgt videre. Man kan jo se logoen, og for å sitere en islending: "Male om? Flyene skal jo holde seg i lufta, der er det ingen som kan se dem".
 
Originally posted by andeik

Originally posted by Leorim

Når en maskin nærmer seg ca 25000 cycles blir dette partiet forsterket,
dvs partiet ved de 8 første vinduer. Sikkert noen som huske Aloha-ulykken,
hvor den -200'en ble omgjort til en cabrio underflyging . Dette med -MAA er gjort for å forhindre at det skjer igjen. Men gjelder så klart alle maskiner som nærmer seg 25000 cycles


Hvor mye er en cycles? Hvor mange cycles går det på en flytur?

(Vet det var litt klønete formulert, men dere skjønner sikkert)

helt riktig

Men mener at en tekniker eg snakket med ved 25000 cycles, men eg har hørt feil før , haha
 
Originally posted by Leorim

Originally posted by andeik

Originally posted by Leorim

Når en maskin nærmer seg ca 25000 cycles blir dette partiet forsterket,
dvs partiet ved de 8 første vinduer. Sikkert noen som huske Aloha-ulykken,
hvor den -200'en ble omgjort til en cabrio underflyging . Dette med -MAA er gjort for å forhindre at det skjer igjen. Men gjelder så klart alle maskiner som nærmer seg 25000 cycles


Hvor mye er en cycles? Hvor mange cycles går det på en flytur?

(Vet det var litt klønete formulert, men dere skjønner sikkert)

helt riktig

Men mener at en tekniker eg snakket med ved 25000 cycles, men eg har hørt feil før , haha


Men nå er jeg litt på vidda; Var det meg du svarte her? =)
Jeg fikk iallefall ikke svar på hva en cycle er.
 
Og jeg mener det er 50 000 cycles, fra planleggingen av lapjoint mod på Sola. b737.org.uk mener også det samme.

Man må ikke male om hele flyet for å lakke dette. Tar et par timer å flekke over dette, blir vel gjort i nærmeste fremtid tenker jeg.

EDIT: cycle er en tur, altså avgang og landing. (syklus)
 
Originally posted by LN-RUV

Og jeg mener det er 50 000 cycles, fra planleggingen av lapjoint mod på Sola. b737.org.uk mener også det samme.

Man må ikke male om hele flyet for å lakke dette. Tar et par timer å flekke over dette, blir vel gjort i nærmeste fremtid tenker jeg.

EDIT: cycle er en tur, altså avgang og landing. (syklus)

men bare flekker de over dette da? husker de satte på sterlinglogoene i hangaren på cph syd, men er det ikke bare 2 steder i nærheten hvor de lakker fly? mener å huske det var snakk om et sted i nederland og et sted i england elns hvis jeg ikke husker feil? isåfall skal flyet ut av trafikk i noen dager og det koster for geysirfolket (husk det er jo ingen som ser flyene i luften allikevel) ;)
sterling virker for tiden til å mere opptatt av å være miljøbeviste enn å bruke kassen til og fremstå med den mest fancy flyparken...
 
Back
Top