• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva skjer med LN-TUL?

Thomas

ScanFlyer Rusty
Nevnte kjerre ble fulgt inn til gate 14 av ett halvtdusin brannbiler og møtt av Politiet på gate - noen som vet?
 
Ser fra de 3 artiklene at det var indikasjon om brann i motor (1 artikkel) og understell (2 artikkler). Da er det vel riktig at det ble indikert brann i "understellet". Men en 737 har ikke noe firewarning i understellet, men de har overheat indikering i hjulbrønnen.
 
Det er vel en viss sammenheng mellom hjulbrønn og understell forsåvidt? Med andre ord: Meldingen om brannindikasjon i understellet var vel ikke så aldeles på jordet?
 
Det er vel en viss sammenheng mellom hjulbrønn og understell forsåvidt? Med andre ord: Meldingen om brannindikasjon i understellet var vel ikke så aldeles på jordet?

Neida, absolutt ikke. Tenkte mest på forskjellen brann og overheat. Men dette er vel egentlig altfor mye pirk :)
 
BSSW dersom du først skal pirke bør du ha greie på hva du pirker i. Det er slett ingen overheat indikasjon, men en brannindikasjon som vises fra hjulbrønnen. B737 QRH (Quick Reference Handbook) viser til "Wheel Well Fire" ;-)

GB
 
Skulle akkurat til å si det samme. Det BSSW roter sammen med er nok wing-to-body overheat. (Dette er for å oppdage lekkasje i bleed ductene fra motorene.)

Rotet ikke, tripple-seven, leste bare ikke nok. :)

Forklaring: Har en kopi av AMM (Aircraft Maintenance Manual) på pcen min. Bladde opp i den (AMM Part 1) og leste overskriften på ATA 26-17, som er "WHEEL WELL OVERHEAT DETECTION", men leste ikke på hva som står videre i den teksten: "Fire (overheat) sensing element in the main wheel well supplies the wheel well fire detection signal" ref AMM 26-17-00 page 4
 
Back
Top