Hva skjedde med SAS F50

FlyboyKarsten

ScanFlyer Gold
Begynner med dette! BEKLAGER hvis jeg poster feil!

Heisann flyvenner. Jeg lurer på hva som skjedde med SAS F50 maskinene, dem ble pensjonert så etterpå har jeg ikke hørt noe om dem. Noen her inne som vet hvor disse fine maskinene er i dag om dem er solgt,hugget opp eller er stasjonert på bakken en plass? Noen som i det hele tatt har noen lunde peiling på dette med de fine F50 som SAS hadde i sin tid her på vestlandet? Takk for svar.
 
Har sett et par av dem på OSL i det siste, en gang på fjernpark utland, og en gang taxende forbi terminalen. Så vil tippe det står et eksemplar eller to på OSL fortsatt.
 
Takk for hjelpen folkens. Kjekt og høre noen av dem fortsatt er på OSL, mens andre er i luften andre plasser i verden. Håpe vi får se dem i aksjon på vestlande igjen fra et annet selskaper som vil ha slike gamle maskiner hvem vet.
 
Hvor lagrer SAS dem på OSL?. Står dem på en øde plass helt alene eller inne i en hangar, er litt synd også at disse flyene står og "renner" vekk dem kan vel ha en som "spottefly" slik dem gjorde i Amsterdam. Men men SAS og OSL om det, så får vi se hva som skjer med dem som fortsatt er på OSL.
 
Skyways flyr vel kun Embraer nå. Kan sikkert stemme de leide inn andre flyselskap med F50, før de fikk jetflyene sine.
 
Det er hvad jeg har på ex SAS F50
LN-RNB - Ophugget
LN-RNC - Nov/11 9Q-???, CAA, Compagnie Africaine d'Aviation
LN-RND - HP-1605PST Air Panama
LN-RDE - HP-1606PST Air Panama
LN-RDF - JU-8881 Mongolian Airlines
LN-RDG - JU-8882? Mongolian Airlines
LN-RDH - Ophugget
OY-KAE - YL-BAS Air Baltic
OY-KAF - YL-BAT Air Baltic
OY-KAG - PK-TSN Indonesia Air Transport
OY-KAH - PK-TSO Indonesia Air Transport
OY-KAI - SE-LIT Skyways
OY-KAK - P4-JAS Air Astana
SE-LFA - Ophugget
SE-LFB - Ophugget
SE-LFC - P4-KAS Air Astana
SE-LFK - P4-IAS Air Astana
SE-LFN - P4-LAS Air Astana
SE-LFO -P4-HAS Air Astana
LN-RNM - SX-BRV store MST
SE-LFR - Ophugget
SE-LFS - YL-BC Air Baltic
/T
 
Skyways flyr vel kun Embraer nå. Kan sikkert stemme de leide inn andre flyselskap med F50, før de fikk jetflyene sine.

Hvor har du det fra? Skyways har ti Fokker 50 i flåten. Som følge av sammenslåingen av City Airline og selskapets nye eier, utvides flåten med Embraer 135 og 145.
 
Hvor lagrer SAS dem på OSL?.

Fordi ingen har villet ha de siste maskinene ennå

Står dem på en øde plass helt alene eller inne i en hangar, er litt synd også at disse flyene står og "renner" vekk dem kan vel ha en som "spottefly" slik dem gjorde i Amsterdam. Men men SAS og OSL om det, så får vi se hva som skjer med dem som fortsatt er på OSL.

Og hvem skal betale for det? SAS har ikke råd. OSL har mer enn nok med å bygge ut. Og jeg vil helst ikke at mine penger skal brukes til det. Dessuten: Hvor skal det stå? Det er ingen takterrasse på OSL
 
Skyways flyr vel kun Embraer nå. Kan sikkert stemme de leide inn andre flyselskap med F50, før de fikk jetflyene sine.

Hvor har du det fra? Skyways har ti Fokker 50 i flåten. Som følge av sammenslåingen av City Airline og selskapets nye eier, utvides flåten med Embraer 135 og 145.

enzv-sola har til en viss grad rett. ARN-SVG (og BGO+TRD) ble fløyet med F50 (Og S20 om jeg minnes rett?) mens man ventet på ERJ, som Skyways leier inn fra Dniproavia - uavhenging av sammenslåingen med City Airline.

Forøvrig så har ikke Skyways (pre City) egen flåte, men alt er wet lease.
 
Jeg fløy Skyways F50 fra Arlanda til Växjö for to uker siden.
Svært sliten interiør, men pent eksteriør. Satt og funderte på om det var en gammel SAS-maskin.
 
SAS hadde fem F50 igjen da de la ned F50-operasjonene:

LN-RNC og LN-RNF ble slettet fra Norges luftfartøyregister (NLR) i oktober, LN-RND i september.

LN-RNE og LN-RNG er fortsatt registrert. :D
 
SAS hadde fem F50 igjen da de la ned F50-operasjonene:

LN-RNC og LN-RNF ble slettet fra Norges luftfartøyregister (NLR) i oktober, LN-RND i september.

LN-RNE og LN-RNG er fortsatt registrert. :D

-RNE og -RNG står muligvis stadig i BLL (på LN reg.) og venter på transfer til deres nye hjem
 
Back
Top