Hva skal vi med ny rullebane på Gardermoen?

Replying to Topic 'Hva skal vi med ny rullebane på Gardermoen?'

Ja, ja. "Spare seg til fant" er typisk samferdselspolitikk. Er helt sjokkert at man ikke tenkte lenger enn 8 aar frem i tid da man bygde OSL.

Jeg irriterer meg over det hver eneste gang jeg er paa OSL og ser hvor trangt det blir utenfor gatene.:(

Hørte jeg Torp i det fjerne???

Originally posted by HMWK

Hørte jeg Torp i det fjerne???

Ikke i det fjerne, var et innslag om dette fem minutter på ni i kveld i lokalsendingen Østafjells (Buskerud, Telemark og Vestfold). Borgild Tenden fra Venstre (nestleder i Stortingets transport- og kommunikasjonskomite) går inn for at trafikkveksten legges til Torp og Rygge. Stortingsrepresentant Terje Åsland fra Telemark går inn for det samme.

Hallo :pissed :baeh :devil :mol :laola

Originally posted by wf145

klipee: Flygeleiarane har tatt i mot MEIR ENN NOK ubegrunna drit, og vert vel leie av det etterkvart. Menmen, BIZFLYER set vel berre inn millitært personell?? Saknar fortsatt den oppskrifta di der BF!

Fint at du understreker at Kippe har rett i sine påstander om sutrete flygeledere. Du må gjerne mene at du og dine kollegaer har tatt imot MEIR ENN NOK, men min påstand er vel at DERE ER SKYLD I DETTE SELV! Nå er ikke det nødvendigvis ment at det er deg personlig som har skyld i dette. For hva jeg vet kan det godt være flygeledere (og/eller ledelsen i avinor) andre plasser som har skylden i dette! Men skylden faller jo fort over på flygelederne som gruppe.

Bare se på din egen oppførsel her inne på forumet! Det virker på meg som at du ikke vil godta at folk synes nok er nok når flyene ikke går som de skal og skylden er flygeledernes.

I stedet for å sutre, synes jeg heller du skal legge frem en forklaring på hvorfor det har gått så galt som det har gått! Saklighet er absolutt å foretrekke!

BF:hi2

Er så irriterende å høre på en del politikere, det er skremmende å høre hvor uvitende og dumme en del av de virker .:pissed .
Det var politisk enighet om at Norges hovedflyplass skulle ligge på Gardermoen (var vel AP som var i regjering når det ble avgjort?), derfor bør det også være enighet når det gjelder utvidelse av flyplassen, og om at hoveddelen av trafikkveksten bør skje på hovedflyplassen !! Her driver en politiker med seriøs undergravelse av Gardermoen!!
Høyhastighetstog til både Rygge og Torp?? Blir en del milliarder kroner det, da det ikke bør ta noe særlig lenger enn 45-60 minutter fra Oslo til Torp og maks 30 minutter fra Oslo til Rygge hvis de skal bli seriøse utfordrere til Gardermoen ..
Var vel ikke noen bombe at en politiker fra Telemark mente at trafikkveksten bør skje på Torp.:baeh :mol

Bizflyer, "ikke ta dette personlig", men jeg har et solid inntrykk av at du er en komplett idiot. :spin:

Bortsett fra det så er ikke wf145 flygeleder, men én av (dessverre) alt for få nordmenn som tydeligvis har satt seg litt inn saker han uttaler seg om.

Og til sist, kan du forklare hvorfor du mener vi (flygelederne) er skyld i "dette" selv?

Originally posted by Bizflyer
I stedet for å sutre, synes jeg heller du skal legge frem en forklaring på hvorfor det har gått så galt som det har gått! Saklighet er absolutt å foretrekke!
Saklighet har du selv vist null av. Hvis du ennå ikke har fått med deg forklaringen du etterlyser tror jeg ikke du er i stand til å motta det i fremtiden heller.

Originally posted by LN-ATC
Og til sist, kan du forklare hvorfor du mener vi (flygelederne) er skyld i "dette" selv?

Kanskje dere var for snille med Flesland :love

Hvorfor kan man ikke bruke gamle GEN som terminal da...? Bruke noen kroner på ommbygging , og ha den som innenlands eller utenlands-terminal. Lage en liten togbane som bringer pax fra en terminal til en annen, og utbedre alt det andre som trengs i forhold til en slik løsning. m
Må vel være en mye billiger løsning enn å bygge en helt ny terminal.... :nor

Det blir mitt andre HALLO i dag :baeh

Originally posted by LN-ATC

Bizflyer, "ikke ta dette personlig", men jeg har et solid inntrykk av at du er en komplett idiot. :spin:

Bortsett fra det så er ikke wf145 flygeleder, men én av (dessverre) alt for få nordmenn som tydeligvis har satt seg litt inn saker han uttaler seg om.

Originally posted by Bizflyer
Saklighet har du selv vist null av. Hvis du ennå ikke har fått med deg forklaringen du etterlyser tror jeg ikke du er i stand til å motta det i fremtiden heller.

Du viser deg nok en gang som en typisk flygeleder!! :baeh

Jeg synes det er rett og rimelig at flygelederne får skylden for alle forsinkelser i norsk luftfart.

LN-BRK, flyr ikke du ut fra Bodø da? ;)

Til nå i år har jeg hatt to møter med norsk luftfart og det er definitivt ikke flygelederne som har irritert meg.

Første, ble som siste, ødelagt av handlingagenten. Første gang var KL sine, som var udugelige, and andre gang var CO sine, som jammen var like udugelige.(aner jeg et mønster?) Kanskje gutta som lemper av bagasjen må få seg et engelskkurs? De har tydeligvis aldri hørt om Priority. Jeg sto og fulgte med ALL bagasjen som kom på flighten fra EWR (siden min kom ut sist). Det var overhodet ingen sammenheng mellom hvem som var tagget pri og hvem som kom først ut, snarere tvert imot. Merkelig at dette går som kniv i smeltet smør på andre flyplasser, men er komplett umulig på OSL. Eller, kanskje ikke merkelig i det hele tatt.

Litt komisk, siden jeg ALDRI har hatt problemer med hverken innsjekk eller bagasje i tiden jeg fløy med SAS ukentlig, og heller ikke når jeg flyr med CO eller NW på amerikansk jord.

Ved siden av bånd 8 sto det så mye kofferter fra andre flighter at man måtte brøyte seg vei ut til tollen..

Når det er sagt, OSL er ikke spesielt mye kaotisk og køplaget i forhold til røkla!

Originally posted by LN-KGL

LN-BRK, flyr ikke du ut fra Bodø da? ;)

Jo, men har fortsatt ikke blitt forsinket som følge av begrensninger i flytrafikken! :)

NOTAM, NEW TODAY:
DUE TO SKY HIGH ATC-SALARY THERE WILL BE LOW TRAFFIC FLOW IN ALL SECTORS. ATC PERSONELL HAVE TO SPEND MORE TIME SPENDING THEIR MONEY. EXPECT DELAYS.

Den var vel dårlig nok? :)

Originally posted by LN-BRK

NOTAM, NEW TODAY:
DUE TO SKY HIGH ATC-SALARY THERE WILL BE LOW TRAFFIC FLOW IN ALL SECTORS. ATC PERSONELL HAVE TO SPEND MORE TIME SPENDING THEIR MONEY. EXPECT DELAYS.

Den var vel dårlig nok? :)

:up:

Du skal ikke se bort fra at teksten blir forandret på notamen som er sendt ut fra Bodø kontrollsentral.

Når det gjelder Bizflyers stadige utfall så velger jeg å se på det som trolling det også. For så inkonsekvente og lite gjennomtenkte uttalelser MÅ være gjennomtenkt... :devot:
Du lurer ikke oss, Bizflyer, du følger nok EGENTLIG med i hva som skjer i verden.
Det må sies at jeg skjønner ikke helt motivasjonen da. Men hva gjør vel det. Jeg stikker bare ut og kjøper meg en flatskjerm til så jeg har noe å gjøre i all fritida mi. Så slipper jeg å tenke. :thumbup

Originally posted by LN-FHU

Hvorfor kan man ikke bruke gamle GEN som terminal da...? Bruke noen kroner på ommbygging , og ha den som innenlands eller utenlands-terminal. Lage en liten togbane som bringer pax fra en terminal til en annen, og utbedre alt det andre som trengs i forhold til en slik løsning. m
Må vel være en mye billiger løsning enn å bygge en helt ny terminal.... :nor

Den gamle terminal brukes idag til GA trafikk. Og skal den taes ibruk kreves det store ombyggninger som også er dyrt, dessuten trenger men langt mer kapasitet så det er like så greit å bygge noe nytt og stort nok som fungerer

Originally posted by Dag Viking

Første, ble som siste, ødelagt av handlingagenten. Første gang var KL sine, som var udugelige, and andre gang var CO sine, som jammen var like udugelige.(aner jeg et mønster?) Kanskje gutta som lemper av bagasjen må få seg et engelskkurs? De har tydeligvis aldri hørt om Priority. Jeg sto og fulgte med ALL bagasjen som kom på flighten fra EWR (siden min kom ut sist). Det var overhodet ingen sammenheng mellom hvem som var tagget pri og hvem som kom først ut, snarere tvert imot. Merkelig at dette går som kniv i smeltet smør på andre flyplasser, men er komplett umulig på OSL. Eller, kanskje ikke merkelig i det hele tatt.
!

Dette er også mitt inntrykk. På stort sett alle andre flyplasser "virker" priority taggene men på OSL spiller det ingen rolle

[glow tcolor=red, fcolor=black, size=4, strength=2]Melding fra moderator:[/glow]

Vennligst prøv å hold dere til saken, og unngå personangrep.

Skal vi ikke få si noe stygt om trangsynte lokalpatriotiske feilinformerte stortingspolitikere heller nå ?:skep :love

Back