Hva legger Ryanair i å åpne en base, sammenlignet med andre?

Re: Hva legger Ryanair i å åpne en base, sammenlignet med andre?

de ansatte og deres ansettelsesvilkår nord og ned.

Kan jo begynne med en ting der da, når det gjelder å organisere seg i fagforeninger så sier jo FR at "da ansatte kan organisere seg så mye de vil, for FR forhandler ikke med disse, men kun direkte med hver ansatt"
Så med tanke på hvor dypt "fagrøysla" stikker noen steder kan vel det bli en liten krig der.

Jeg er ikke under noen omstendighet enig i min arbeidsgivers personalpolitikk. Men nå er det sånn at firmaets hovedkontor ligger i et land innenfor EU som har helt andre lover mht til foreninger og ansattes rettigheter. At politikere innen Irland og EU har lover og ansettelsesvern som ligger langt bak hva vi har i Norge er jo noe som må taes opp på politisk nivå. Hvis det viser seg at denne basen og FR etterhvert blir endel av luftfarten i Noreg, så må man gå på Jens og co slik at de legger press på Paddy og hans regjering slik at de lager regler som passer oss i Norge bedre.

Jeg er ikke under noen omstendighet enig i min arbeidsgivers personalpolitikk.

Det ser ut til å være en gjengs holdning i flere andre større flyselskap for tiden. ;)
Er det noen andre bransjer hvor det er så mye krangel og uenighet mellom ansatte og ledelse som i flybransjen?

Back