KAB Transportfotofil 28 Oct 2010 #1 Bildet viser en stripe av grus i norsk natur. Men hvor, og hvilket formål?
P Piddien ScanFlyer Silver 28 Oct 2010 #4 Har ingen anelse, men kan da prøve å tippe. Formål: Kanskje noe som OP-gutta brukte med Cub og Bird Dog?? Hvor: Helt blankt, men tipper vi kanskje skal nord for Saltfjellet?? Liker sånne quiz
Har ingen anelse, men kan da prøve å tippe. Formål: Kanskje noe som OP-gutta brukte med Cub og Bird Dog?? Hvor: Helt blankt, men tipper vi kanskje skal nord for Saltfjellet?? Liker sånne quiz
Wig-wag ScanFlyer Gold Medlem 28 Oct 2010 #5 Piddien said: Kanskje noe som OP-gutta brukte med Cub og Bird Dog?? Hvor: Helt blankt, men tipper vi kanskje skal nord for Saltfjellet?? Click to expand... Var det Kobbedalen det het, et par mil sør av Setermoen? (Gammel artillerist.) Er jeg inne på noe her? (Forutsatt at mitt første forslag er feil, og at Piddien er inne på rett spor.)
Piddien said: Kanskje noe som OP-gutta brukte med Cub og Bird Dog?? Hvor: Helt blankt, men tipper vi kanskje skal nord for Saltfjellet?? Click to expand... Var det Kobbedalen det het, et par mil sør av Setermoen? (Gammel artillerist.) Er jeg inne på noe her? (Forutsatt at mitt første forslag er feil, og at Piddien er inne på rett spor.)
B Brave ScanFlyer Blue 29 Oct 2010 #6 Der tror jeg at jeg har landet med Bird Dog`en noen ganger. Stripa sør øst av Hjerkinnsdammen.
KAB Transportfotofil 29 Oct 2010 #7 Det stemmer at det er ved Hjerkinn. Dere er da ganske våkne God helg!
jameson82 Flysitter 29 Oct 2010 #8 Tok bare en råsjans, syns jeg kjente at naturen bare God helg tilbake å gjerne mere quiz,
S seilfly Infrequent traveller ;-) 29 Oct 2010 #9 Brave said: Der tror jeg at jeg har landet med Bird Dog`en noen ganger. Stripa sør øst av Hjerkinnsdammen. Click to expand... Hvor lenge var du egentlig inne i tjeneste?
Brave said: Der tror jeg at jeg har landet med Bird Dog`en noen ganger. Stripa sør øst av Hjerkinnsdammen. Click to expand... Hvor lenge var du egentlig inne i tjeneste?
B Brave ScanFlyer Blue 29 Oct 2010 #10 Wig-wag said: Var det Kobbedalen det het, et par mil sør av Setermoen? (Gammel artillerist.) Er jeg inne på noe her? (Forutsatt at mitt første forslag er feil, og at Piddien er inne på rett spor.) Click to expand... Du tenker kanskje på "Mærestripa" på Sørskogen i enden av Kobbryggdalen/Setermoen skytefelt. Ca.pos N68.8217 E018.2902.
Wig-wag said: Var det Kobbedalen det het, et par mil sør av Setermoen? (Gammel artillerist.) Er jeg inne på noe her? (Forutsatt at mitt første forslag er feil, og at Piddien er inne på rett spor.) Click to expand... Du tenker kanskje på "Mærestripa" på Sørskogen i enden av Kobbryggdalen/Setermoen skytefelt. Ca.pos N68.8217 E018.2902.
B Brave ScanFlyer Blue 29 Oct 2010 #11 seilfly said: Hvor lenge var du egentlig inne i tjeneste? Click to expand... Lenge nok til å få med meg 5 år med Bird Dog i Hæren før jeg tok til fornuft og konverterte til lyseblå uniform og båtlue. ld
seilfly said: Hvor lenge var du egentlig inne i tjeneste? Click to expand... Lenge nok til å få med meg 5 år med Bird Dog i Hæren før jeg tok til fornuft og konverterte til lyseblå uniform og båtlue. ld
loop Aviator 30 Oct 2010 #12 er denne stripa ennå åpen/ikke gjengrodd? Har fotogafen nærmere stedsangivelse? mvh nåværende birddog-kusk
er denne stripa ennå åpen/ikke gjengrodd? Har fotogafen nærmere stedsangivelse? mvh nåværende birddog-kusk