WF har bla. hatt store utgifter til trening av nye CA og piloter. spesielt dyrt blir det på pilotsiden når instruktører i tillegg blir låst opp i simulatortrening i stedet for å være på line.
Det var ei uke i sommer da fryktelig mange bagasje kolli ble ødelagt av ukyndige hender nede på Torp! Det var de ekstra kostnader det medførte som veltet hele lasset!
Det var ei uke i sommer da fryktelig mange bagasje kolli ble ødelagt av ukyndige hender nede på Torp! Det var de ekstra kostnader det medførte som veltet hele lasset!
Ut ifra den rapporten er det tydelig å se at det er kostnadsiden som har blitt forverret da men Lønn som den posten som viser dårligs utvikling (+44mill) og så drivstoff (+29mill) og Andre driftsutgifter (+27mill).
Drivstoffutgifter er det vanskelig og gjøre noe med selv om hedging kan hjelpe noe, men såpass økning i lønnsutgifter bør bekymre
Tja, jeg synes ikke det er bekymringsverdig hvis lønningene stiger som en følge av at selskapet ønsker å motivere og beholde sine ansatte ved å gi de høyere lønn. Hvis de derimot stiger kun som en følge av at det ansettes flere hoder enn man trenger, så er det selvfølgelig noe annet.