Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Tarzan

ScanFlyer Silver
Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Hei

Noen som vet hvorfor D8598 (IBK5895) mellom landet på OSL i ettermiddag???
Flyet`s reg nr er EI-FJV.

Denne maskinen er jo syden flyet som går LPA-TOS-TOS-LPA, hver lørdag fra Tromsø.
Og jeg vet jo at hele vinteren har jo denne flighten gått direkte begge veier, uten mellom landing.

Re: Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Takk for svar.

Men jeg så at dette flyet mellom landet i OSL på turen nedover til LPA.
Jeg glemte å skrive det.

Denne maskinen er jo syden flyet som går LPA-TOS-TOS-LPA, hver lørdag fra Tromsø.
Og jeg vet jo at hele vinteren har jo denne flighten gått direkte begge veier, uten mellom landing.
Njaa, uten mellomlanding; den var i Bodø i 7. januar i år etter å ha gjort landingsforsøk i Tromsø med EI-FJS. Dårlig bremseeffekt, bruk av bane 19 og høy vekt i Tromsø er dårlig kombinasjon for B738.

Men jeg så at dette flyet mellom landet i OSL på turen nedover til LPA.
Jeg glemte å skrive det.
Glatt og kort bane m/sidevind i Tromsø i ettermiddag, for høy vekt for å fly til Gran Canaria direkte, derfor fuelstop på Gardermoen, vil jeg tippe... Flightplan fra ENGM til GCLP med for IBK5895 hos Avinor før flyet startet fra Tromsø, så planlagt stopp på Gardermoen.

Last edited:

Det samme gjorde visst også Lufthansa. De måtte også innom Bodø på veien nordover.

Det samme gjorde visst også Lufthansa. De måtte også innom Bodø på veien nordover.

Lufthansa sirklet en stund utenfor Tromsø på veien nordover. Måtte sikkert til Bodø en tur for og etterfylle drivstoff. Samme med ett Norwegian og Transaviafly litt tidligere. Dy til Kiruna og Transavia til Evenes. D85894 landet på første forsøk.

Back