• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Tarzan

ScanFlyer Silver
Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Hei

Noen som vet hvorfor D8598 (IBK5895) mellom landet på OSL i ettermiddag???
Flyet`s reg nr er EI-FJV.

Denne maskinen er jo syden flyet som går LPA-TOS-TOS-LPA, hver lørdag fra Tromsø.
Og jeg vet jo at hele vinteren har jo denne flighten gått direkte begge veier, uten mellom landing.
 
Re: Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Takk for svar.

Men jeg så at dette flyet mellom landet i OSL på turen nedover til LPA.
Jeg glemte å skrive det.
 
Re: Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Denne maskinen er jo syden flyet som går LPA-TOS-TOS-LPA, hver lørdag fra Tromsø.
Og jeg vet jo at hele vinteren har jo denne flighten gått direkte begge veier, uten mellom landing.
Njaa, uten mellomlanding; den var i Bodø i 7. januar i år etter å ha gjort landingsforsøk i Tromsø med EI-FJS. Dårlig bremseeffekt, bruk av bane 19 og høy vekt i Tromsø er dårlig kombinasjon for B738.
 
Re: Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Men jeg så at dette flyet mellom landet i OSL på turen nedover til LPA.
Jeg glemte å skrive det.
Glatt og kort bane m/sidevind i Tromsø i ettermiddag, for høy vekt for å fly til Gran Canaria direkte, derfor fuelstop på Gardermoen, vil jeg tippe... Flightplan fra ENGM til GCLP med for IBK5895 hos Avinor før flyet startet fra Tromsø, så planlagt stopp på Gardermoen.
 
Last edited:
Re: Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Det samme gjorde visst også Lufthansa. De måtte også innom Bodø på veien nordover.
 
Re: Hva gjorde D8 5895 nede på OSL??

Det samme gjorde visst også Lufthansa. De måtte også innom Bodø på veien nordover.

Lufthansa sirklet en stund utenfor Tromsø på veien nordover. Måtte sikkert til Bodø en tur for og etterfylle drivstoff. Samme med ett Norwegian og Transaviafly litt tidligere. Dy til Kiruna og Transavia til Evenes. D85894 landet på første forsøk.
 
Back
Top