Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

enzv-sola

ScanFlyer Blue
Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

Sitter her og ser at DY er på vei til Oslo midt på natten. Virker litt rart, finner ingen planlagte avganger med pax på denne tiden av døgnet. Er det service? Eller er flyet satt opp på rute fra Oslo i morgen tidlig?:)

Ser også at SWN53F er på vei mot Oslo, ser ut til at den kommer fra Bergen. Noen som vet om dette også er service/avgang fra Oslo i morgen?

Har ikke lagt merke til dette før.

Se bilde vedlagt.

View attachment 28953

Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

NAXen er en tomflight, SWN53F er Air Sweden og de flyr kun post.

Air Sweden flyr kun charter, ikke post. Du tenker sikkert på West Air Sweden, de flyr mye post og frakt i landet.

Åååå men du Magne, de har Air Sweden som callsign da.... :colgate:

Forøvrig (enter geek mode) er det slik at West Air Sweden har ca. 2 fly med sendere, slik at av en stor flåte fly så er det få som vises. Dette er SE-MAH og SE-MAF(trur eg det var?). Begge er ATP'er. Hadde nok vært betydelig mer livlig i norsk luftrom mellom 00.00-02.00 om alle ATP'ene hadde hatt transpondere. Og litt aktivitet både morgen og kveld rundt Tromsø i forbindelse med CRJ200'ene :)

Last edited:

Ja det vet jeg, ville bare pirke litt. Har jo hørt når noen av de med svensk aksent ber om deicing. Air Sweden har Snowflake som callsign, men jeg sier ikke at Snowflake var i Tromsø i november av den grunn... :fly

Og når vi først pirker så har alle fly transpondere, men ikke alle har ADB-S.

Og når vi først pirker så har alle fly transpondere, men ikke alle har ADB-S.
..og når vi først pirker, så er det vel snakk om ADS-B?
;)

Hahahahaha nerdemøte
love.gif
:lol:

(Og du har helt rett bamseh, siden den B'en står for BROADCAST...ing/ed...en eller annen ending. Kom gjerne å nerderett meg.... :lol: )

..og når vi først pirker, så er det vel snakk om ADS-B?
;)

Jess! Får skylde på at systemet mitt ikke starter før tidligst klokka 10, og selv det under tvil, så klokka 9 blir det fort litt stokking av bokstaver ;)

Back