• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

enzv-sola

ScanFlyer Blue
Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

Sitter her og ser at DY er på vei til Oslo midt på natten. Virker litt rart, finner ingen planlagte avganger med pax på denne tiden av døgnet. Er det service? Eller er flyet satt opp på rute fra Oslo i morgen tidlig?:)

Ser også at SWN53F er på vei mot Oslo, ser ut til at den kommer fra Bergen. Noen som vet om dette også er service/avgang fra Oslo i morgen?

Har ikke lagt merke til dette før.

Se bilde vedlagt.

View attachment 28953
 
Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

NAXen er en tomflight, SWN53F er Air Sweden og de flyr kun post.
 
Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

Air Sweden flyr kun charter, ikke post. Du tenker sikkert på West Air Sweden, de flyr mye post og frakt i landet.
 
Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

Åååå men du Magne, de har Air Sweden som callsign da.... :colgate:

Forøvrig (enter geek mode) er det slik at West Air Sweden har ca. 2 fly med sendere, slik at av en stor flåte fly så er det få som vises. Dette er SE-MAH og SE-MAF(trur eg det var?). Begge er ATP'er. Hadde nok vært betydelig mer livlig i norsk luftrom mellom 00.00-02.00 om alle ATP'ene hadde hatt transpondere. Og litt aktivitet både morgen og kveld rundt Tromsø i forbindelse med CRJ200'ene :)
 
Last edited:
Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

Ja det vet jeg, ville bare pirke litt. Har jo hørt når noen av de med svensk aksent ber om deicing. Air Sweden har Snowflake som callsign, men jeg sier ikke at Snowflake var i Tromsø i november av den grunn... :fly
 
Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

Og når vi først pirker så har alle fly transpondere, men ikke alle har ADB-S.
 
Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

Og når vi først pirker så har alle fly transpondere, men ikke alle har ADB-S.
..og når vi først pirker, så er det vel snakk om ADS-B?
;)
 
Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

Hahahahaha nerdemøte
love.gif
:lol:

(Og du har helt rett bamseh, siden den B'en står for BROADCAST...ing/ed...en eller annen ending. Kom gjerne å nerderett meg.... :lol: )
 
Re: Hva gjør DY oppe i luften innenlands kl 02:00 på natten?

..og når vi først pirker, så er det vel snakk om ADS-B?
;)

Jess! Får skylde på at systemet mitt ikke starter før tidligst klokka 10, og selv det under tvil, så klokka 9 blir det fort litt stokking av bokstaver ;)
 
Back
Top