• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er så spesielt med dette bildet?

OEH

ScanFlyer Gold
Hva er så spesielt med dette bildet?

Dette bildet av norske Christel Sinsen er nr.3 på Airliners.net sin topp liste siste døgn.
Skjønner ikke helt hva som er så spesielt med det at det hat fått SÅ mange views som nesten 23.000 på litt over et døgn.
Hva kan det skyldes? Det er vel ikke så spektaulært at det alene skulle forklare interessen?

Re: Hva er så spesielt med dette bildet?

Er vel en del nerder rundt omkring som har en eller annen fetish da vettu....:rolleyes:

Fetish når det gjelder bilder av kvinnelige fotografer da? :D

mitt mest populære biulde på Airliners.net er også et interiørbilde.... merkelig

Originally posted by OEH

Dette bildet av norske Christel Sinsen er nr.3 på Airliners.net sin topp liste siste døgn.
Skjønner ikke helt hva som er så spesielt med det at det hat fått SÅ mange views som nesten 23.000 på litt over et døgn.
Hva kan det skyldes? Det er vel ikke så spektaulært at det alene skulle forklare interessen?

Poster som denne ;)

Ja, Jan har svaret.

Forøvrig kan det tenkes at det foregår noe foran forhenget, hva vet jeg....:lol:

Bilde av Christel Sinsen? Jeg kan ikke se Christel på bildet! Kan dere?

BF:cool2

Om jeg skal si noe om bildet som gjør det spesielt så må det være at hun har en stø hånd, det er ikke SÅ mye lys med alle vinduene tettet igjen og dus er nyanseringen av lys fra overhead, både i taket og panelene, som gjør at hun har faktisk gjort en bra jobb med eksponeringen og å holde det stødig. :)

-A

Den unge damen der er jo medlem av vårt forum også, så hun kommer vel kanskje snart innom og kommenterer det selv?

Chriiiiiiiisteeeeel! :colgate:

(Morsomt med en flygal kvinne og da, som i tillegg har tatt masse bra bilder!)

:clap

Lyssetting har allerede "ph-ndr" kommentert. Selv vil jeg fremheve den helt enestående komposisjonen i bildet. Jeg regner med det er et snap-shot, for hadde fotografen blitt stående lenge, ville garantert et par av de omkringsittende ha snudd seg.

Samtidig er det liv i bildet fordi det er lett å se hva mange av passasjerene fordriver tiden med, det vi vel kan kalle typiske flyaktiviteter, f.eks. han nærmest til høyre som blar i et fillete magasin.

All ære til fotografen for dette bildet.

(At enkelte innlegg i denne tråden tenderer til det grovt usaklige får vi vel heller skrive på konto for manglende evne til å analysere bilder)

Dama har MANGE bilder på a.net. Respect!

På første siden har hun tatt et flott bilde av en UA 763. Tror hun har blingsa/hørt feil på radioen når det gjelder flightnummer og destinasjon. UA flyr ikke til SEA fra LHR og UA939 finnes ikke. UA929/949 og 959 er LHR-ORD.

Siden dette er en 763 skal flyet nok til IAD. Ellers er det kun 777er som flyr fra LHR

Originally posted by LN-MOW

UA949 gaar LHR-ORD-SEA med flybytte i ORD.

Husker ikke om det var her eller på et av FT-forumene, men sånne ruter er JUKS! :)

-A

Vet ikke om gamle jeg skal le eller gråte:

Anno 2007 diskuterer altså "gutta boys" om kvinner kan fotografere godt nok! Duh?

For 40+ år siden diskuterte "de høye herrer" og konkluderte at kvinner ikke kunne fly... :old

Og dere heldige som nå surfer på web??? Fins da mer enn nok av beviser på ovenstående. :cool:

Good grief. Stikk for f.. fingern i jorda og heng med! :cry: :cry: :cry:

Originally posted by OEH

Nei, fetish på flycabiner...
Og hva er så komplisert med å stå midt i midtgangen å trykke på utløser'n...?:rolleyes:

Originally posted by LN-SSL

Originally posted by OEH

Nei, fetish på flycabiner...
Og hva er så komplisert med å stå midt i midtgangen å trykke på utløser'n...?:rolleyes:

Ikke noe mer enn det vi har nevnt over ang. mangel på lys, masse vibrasjoner og å få en bra eksponering samtidig som hun har greidd å beholde det helt naturlig med tanke på folkene i bildet.

-A

Originally posted by LN-MOW

UA949 gaar LHR-ORD-SEA med flybytte i ORD.

Klart, men den 763en på bildet ender sin ferd i ORD. Ruten videre opereres med en 757

Originally posted by ANX

Vet ikke om gamle jeg skal le eller gråte:

Anno 2007 diskuterer altså "gutta boys" om kvinner kan fotografere godt nok! Duh?

For 40+ år siden diskuterte "de høye herrer" og konkluderte at kvinner ikke kunne fly... :old

Og dere heldige som nå surfer på web??? Fins da mer enn nok av beviser på ovenstående. :cool:

Good grief. Stikk for f.. fingern i jorda og heng med! :cry: :cry: :cry:

Mange gode poenger, gamle ørn. Christel Sinsen er en av de dyktigste fotografene som frekventerer dette nettstedet. Hun tar fotografier i motsetning til snapshots. Hun komponerer bildene sine. Det er bare å kikke gjennom bildene hennes på Airliners.net

Vi kan alle lære litt av å se på de bildene.

Back