Hva er problemet ?

At du gidder å flisespikke spør nå bare jeg...

Jeg synes ikke at det er jeg som flisespikker, det er det flere andre som gjør.

Det jeg gjorde var å påpeke at det var en som startet tråden med å fortelle at han hadde hatt en hyggelig (og billig) tur til Bremen med Ryanair, og straks er det et kobbel med folk som hopper opp og forteller ham at det har han slett ikke hatt, og om han har hatt det, så skal det ihvertfall ikke være uten dårlig samvittighet.

DET kaller jeg fortsatt for surmagede oppgulp.

En ting er alle de evinnelige trådene for/mot Ryanair på flyforumet. De kan jeg enkelt styre unna.

Men kan vi ikke holde Trip-Reportene fri for disse ørkesløse diskusjonene. Hold dem i flyforumet.

Dette er jo også et innspill til Moderatorer. Så flytt innlegget mitt hvis det ikke hører hjemme her.

Nå later det til at noen av de innleggene tidlig i tråden som fikk meg til å reagere er fjernet, så nå er det kanskje jeg som fremstår som surmaget?

Nå er det en ting man skal legge merke til om tråden:

Den ble lagt ut under "flyforum" og ikke under "trip reports".
Og overskriften spør "hva er problemet", hvorpå trådstarter sier han har hatt nok en vellyket tur med Ryanair. Hans opplevelse står i sterk kontrast med det inntrykk man har fra forumisters flest syn på Ryanair. Er det ikke kurrant å stille spørsmålet "hva er problemet" uten å bli kritisert for en dårlig trip repport?

Hva er problemet?

En ting er alle de evinnelige trådene for/mot Ryanair på flyforumet. De kan jeg enkelt styre unna.

Men kan vi ikke holde Trip-Reportene fri for disse ørkesløse diskusjonene. Hold dem i flyforumet.

Dette er jo også et innspill til Moderatorer. Så flytt innlegget mitt hvis det ikke hører hjemme her.

Jeg er 97,5% sikker på at den var postet under Flyforumet, fint om mod skriver inn en liten note når de flytter poster (?)

Det var jeg som flyttet den. Dette er en trip-report, saa jeg saa egentlig ikke noe poeng i aa annonsere flyttingen paa annen maate enn aa legge igjen en redirect.

Det er udiskutabelt at Ryanair har vert og er utrolig dyktige. Det at folk også flyr med dem er jo også forståelig, og helt naturlig.
Det som er ganske morsomt er at de ikke alltid er billigst. Når man legger sammen alt. men slik er det jo også med de fleste LCC.
Jeg vil ikke selv fly Ryanair, mye på grunn av måten de behandler ansatte etc. men er imponert over det de gjør.
Å for a avslutte, så er det ganske tullete å dra til OSL, for å fly til London om man bor i Sandefjord, eller omegn.

Poenget med LCC er vel ikke at de alltid skal være billigst, men at det er mulig å kjøpe billige billetter hvis man er tidlig ute. Dessuten betaler man for det man får, og (stort sett) ikke noe annet. Dvs. at det er mulig å få en billig tur hvis man reiser uten bagasje og man synes det er ok å la være å spise ombord. Men hvis man ønsker "full service", dvs. masse bagasje, mat og kjøper billetten i siste liten, så kan man risikere å betale mer enn hos ikke-LCC-selskaper. For de har man jo spredd kostnadene utover på alle passasjerene.

Poenget med LCC er vel ikke at de alltid skal være billigst, men at det er mulig å kjøpe billige billetter hvis man er tidlig ute. Dessuten betaler man for det man får, og (stort sett) ikke noe annet. Dvs. at det er mulig å få en billig tur hvis man reiser uten bagasje og man synes det er ok å la være å spise ombord. Men hvis man ønsker "full service", dvs. masse bagasje, mat og kjøper billetten i siste liten, så kan man risikere å betale mer enn hos ikke-LCC-selskaper. For de har man jo spredd kostnadene utover på alle passasjerene.

Jeg mener da bestemt at jeg betalte både for mat og drikke siste gang jeg reiste med såkalt fullservice selskap også.
LCC mot tradisjonelt selskap har vi debattert 1001 ganger nå, og jeg tror vel ikke det er nødvendig å gjøre det igjen ennå en gang.

I grunnen enig med deg, imm. Dessuten har det vel mer med kostnadstruktur og servicenivå å gjøre, enn de tingene jeg la vekt på. Ble bare litt lei av å høre at LCC ikke alltid er billigst, for det er heller ikke meningen. Største problemet er vel at folk tror det, og derfor kan bli lurt, noe enkelte LCC-selskap vet å utnytte, og det er ikke bra... Ok, skal gi meg nå. Har vært debattert før ;-)

Syns det var en grei og enkel t/r som fikk fram budskapet: Du var på tur, og øl er dyrt på norske flyplasser! ;)

Back